Νέα άρθρα

Τυριά και θερμίδες

Τυριά και θερμίδες

Γνωρίζετε πόσες θερμίδες έχουν τα τυριά που καταναλώνουμε σε σχεδόν καθημερινή βάση; Πώς φαίνονται οι 100 θερμίδες διαφόρων τυριών στο πιάτο μας;

Τυρί και θερμίδες

Το παρακάτω γράφημα μας πληροφορεί για τις ποσότητες μερικών πολύ συνηθισμένων τύπων τυριών, λευκών και κίτρινων, που καταναλώνουμε σε σχεδόν καθημερινή βάση, ώστε να αντιληφθούμε πόση τελικά ποσότητα από αυτά μας προσδίδει 100 ολόκληρες θερμίδες.

Υπενθυμίζεται ότι όλες οι θερμίδες που λαμβάνουμε από το τυρί δεν αντιστοιχούν σε λίπος καθώς η μέση λιποπεριεκτικότητα των τυριών ποικίλει από το 4-5% έως το 35-40% και προφανώς ποτέ δεν αγγίζει το 100%.

Τυρί και θερμίδες: Πώς φαίνονται οι 100 θερμίδες από τα διάφορα τυριά στο πιάτο μας;

Τυριά και θερμίδες

Διαφορετικοί τύποι τυριών που μας προσφέρουν 100 θερμίδες και οι μερίδες τους.

Τυριά και θερμίδες: Ας τα δούμε αναλυτικά!

Μπορούμε να λάβουμε 100 ολόκληρες θερμίδες από:

  • 1 κουταλιά σούπας (30 γραμμάρια) τριμμένο ή σπασμένο κατσικίσιο τυρί. Το κατσικίσιο τυρί έχει αρκετό λίπος, ανάλογα με την προέλευση του και τον τρόπο παρασκευής του. Χρειάζεται προσοχή στην κατανάλωση του.
  • 1 μικρό τριγωνάκι (30 γραμμάρια) μπλε τυρί ή γκοργκοντζόλα ή τυρί παρόμοιας παρασκευής. Τα “μπλε” τυριά έχουν επίσης αρκετό λίπος.
  • 2 μπαστουνάκια 30γρ λευκό τυρί με γεύσεις. Στο εμπόριο κυκλοφορούν πολλά λευκά τυριά με γεύσεις ή με μπαχαρικά ή με ξηρούς καρπούς ή/και ξερά φρούτα που τα κάνουν να ξεχωρίζουν. Η λιποπεριεκτικότητα τους δεν αλλάζει με την προσθήκη των συστατικών αυτών και άρα παραμένουν τυριά με αρκετό λίπος.
  • 1/4 ενός μικρού φλυτζανιού (30 γραμμάρια) τριμμένη παρμεζάνα. Η παρμεζάνα είναι ένα υπέροχο τυρί με πολύ λίπος που δεν χρειάζεται να καταναλώνουμε σε μεγάλη ποσότητα. (Δείτε εδώ πληροφορίες για την παρμεζάνα: Παρμεζάνα και θερμίδες)
  • 8 τετραγωνάκια-κυβάκια (60 γραμμάρια) τυρί τσένταρ χαμηλών λιπαρών. Το τυρί αυτό είναι επίσης πεντανόστιμο και αν τύχει και βρούμε τυρί τσένταρ χαμηλών λιπαρών, είναι καλύτερα να το προτιμήσουμε. Δεν ξεφεύγουμε όμως στην ποσότητα γιατί θα μας προσφέρει τελικά πολλές θερμίδες αν καταναλώσουμε πολύ από αυτό.
  • 4 τετραγωνάκια-κυβάκια (30 γραμμάρια) τυρί τσένταρ πλήρες. Η μερίδα αυτή θα μας προσφέρει 100 θερμίδες αλλά πολλή γεύση!
  • 5 και 1/2 μπαλίτσες φρέσκιας μοτσαρέλας (σε μέγεθος κερασιού). Πρόκειται για ένα λευκό τυρί με ελαφρώς λιγότερα λιπαρά και λιγότερη περιεκτικότητα σε αλάτι που πωλείται στο εμπόριο σε διάφορα μεγέθη, τα οποία συνήθως έχουν στρόγγυλο σχήμα. 1 μεγάλη μπαλίτσα ή 5 & 1/2 μικρότερες, μας προσφέρουν 100 θερμίδες!
  • 1 και 1/4 μπαστουνάκι-κορδονάκι από πηγμένο, έτοιμο μαλακό συσκευασμένο τυράκι του εμπορίου. Τα έτοιμα αυτά τυράκια έρχονται συχνά σε συσκευασίες που συνήθως περιέχουν μαζί και αρτοσκευάσματα ώστε να καταναλώνονται ταυτόχρονα εν είδει σνακ, έχουν όμως και αυτά αρκετές θερμίδες, το ίδιο και τα αρτοσκευάσματα που περιέχουν.
  • 2 ορθογώνια κομμάτια μικρά (30γραμμάρια) τυρί Brie. Το Γαλλικό αυτό τυρί έχει πλούσια γεύση έχει όμως και αρκετή λιποπεριεκτικότητα.
  • 1 και 1/2 στρογγυλό, μαλακό πηγμένο έτοιμο τυράκι.
  • 1 και 2/3 φέτα από κίτρινο τυρί τύπου Ολλανδίας. Μας προσφέρει και αυτό 100 θερμίδες.
  • 1 και 1/2 φέτα από κίτρινο τυρί τύπου Ελβετίας. Ομοίως, μας προσφέρει και αυτό 100 θερμίδες!

⊗Απολαμβάνουμε το είδος του τυριού που μας αρέσει, έχουμε όμως κατά νου να μην το παρακάνουμε, ιδιαίτερα αν προσέχουμε το βάρος και τα λιπίδια του αίματος μας!

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Πηγές:

1.Ε. Τζουβάρα – Καραγιάννη : «Σύσταση, χημική ανάλυση και προδιαγραφές βασικών τροφίμων», Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, (Ιωάννινα 2000).

2.Αντωνία Τριχοπούλου: «ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ», 3η έκδοση, εργαστήριο υγιεινής και επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών (επιστημονικές εκδόσεις Παρισιανού, Αθήνα

3.Δ.ΜΠΟΣΚΟΥ : «Χημεία τροφίμων», εκδόσεις Γαρταγάνη, (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2004).

 

Comments are closed.

Scroll To Top