Νέα άρθρα

Γνωρίζετε ότι το είδος της ζάχαρης με τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά είναι η ζάχαρη της καρύδας;

ζάχαρη καρύδας

Αυτή η ζάχαρη παράγεται από τα λουλούδια του δένδρου της καρύδας και ειδικότερα από το νέκταρ τους. Είναι γλυκιά, αρωματική σαν την μαύρη ζάχαρη που το άρωμα της θυμίζει καραμέλα βουτύρου, ενώ στο χρώμα πλησιάζει την καστανή ζάχαρη. Η ζάχαρη από καρύδα θεωρείται πιο υγιεινή ακόμα και από τη μαύρη και την ακατέργαστη ζάχαρη. Ο λόγος είναι ότι αποτελεί πλούσια ... Read More »

Τα είδη της ζάχαρης. Λευκή, καστανή ή μαύρη;

είδη της ζάχαρης

Η μεγαλύτερη παραγωγή ζάχαρης στην χώρα μας προέρχεται κυρίως από ζαχαρότευτλα, αλλά μια μικρή ποσότητα προέρχεται και από τα ζαχαροκάλαμα. Τα ζαχαρότευτλα που μαζεύονται και τεμαχίζονται στα εργοστάσια, μετά από ειδική επεξεργασία συμπιέζονται ώστε να εξαχθεί ο φυσικός χυμός τους. Ο χυμός αυτός βράζεται μέχρι να πήξει και μέχρι να αρχίσουν να δημιουργούνται οι κρύσταλλοι της ζάχαρης που είναι πλούσιοι ... Read More »

Τα είδη του μελιού και η εποχικότητα τους

Τα είδη του μελιού

  Γνωρίζετε ποια είναι τα πιο γνωστά είδη του μελιού και ποια είναι η εποχικότητα τους; Όταν αγοράζετε μέλι για την διατροφή σας είναι σκόπιμο να ενημερώνεστε για την προέλευση του, γιατί το μέλι παρουσιάζει κατά κάποιο τρόπο εποχικότητα. Κάποια από τα πιο γνωστά είδη του μελιού δεν είναι εύκολο να παραχθούν όλες τις εποχές του χρόνου  ακριβώς επειδή όλα ... Read More »

Μέλι ή ζάχαρη ;

Μέλι ή ζάχαρη

Μέλι ή ζάχαρη; Το μέλι δεν περιέχει την κοινή κρυσταλλική ζάχαρη όπως ο περισσότερος κόσμος νομίζει και την γλυκύτητα του την αποκτά από φυσικές ουσίες με γλυκιά γεύση, όπως η φρουκτόζη και σε λιγότερο βαθμό η γλυκόζη (δεξτρόζη). Τι να διαλέξουμε όμως στην καθημερινή μας διατροφή μέλι ή ζάχαρη; Η απάντηση σαφώς είναι: το μέλι. Ο λόγος βρίσκεται στα πολλά ... Read More »

Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη στην κατανάλωση λευκού τυριού;

λευκό τυρί

  Γνωρίζετε ότι όταν θέλουμε να αγοράσουμε και να καταναλώσουμε λευκό τυρί κάνουμε λάθη στην επιλογή του; Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη στην κατανάλωση λευκού τυριού; Συχνά καταναλώνουμε πολύ λευκό τυρί χωρίς αλάτι (ανάλατο) θεωρώντας ότι η έλλειψη αλατιού συνεπάγεται και έλλειψη θερμίδων στο προϊόν. Πρόκειται για λανθασμένη σκέψη, αφού η λιποπεριεκτικότητα του τυριού δεν σχετίζεται με την ύπαρξη ... Read More »

Τα λευκά τυριά και θερμίδες : Ποια συνηθισμένα λευκά τυριά έχουν τα πιο χαμηλά λιπαρά;

λευκά τυριά

Τα λευκά τυριά και θερμίδες Για όλους εμάς που προσέχουμε την διατροφή μας, η στέρηση του λευκού τυριού λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε λιπαρά, θερμίδες και χοληστερίνη είναι μια δύσκολη υπόθεση. Μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα «βαριά», λιπαρά τυριά με πιο ελαφριά ώστε να μην χαλάμε την σιλουέτα μας αλλά και ναν μην χάνουμε τίποτα σε γεύση; Η απάντηση είναι ... Read More »

Σνακ με 100 θερμίδες : πως φαίνονται στο πιάτο μας;

Σνακ με 100 θερμίδες

Όταν θέλετε να τσιμπήσετε κάτι εύκολα και γρήγορα χωρίς να πάρετε πολλές θερμίδες, σίγουρα νομίζετε ότι έχετε περιορισμένες επιλογές. Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλά σνακ που μπορούμε να καταναλώσουμε και που δεν θα μας επιβαρύνουν θερμιδικά, αρκεί να τα γνωρίζουμε.   Έξυπνα σνακ με 100 θερμίδες μπορεί να είναι : μήλο : 1 μεγάλο μήλο 200 γραμμάρια, κουλούρι : ½ κουλούρι 40 ... Read More »

Η υπέρταση στα παιδιά

υπέρταση

Όσο περίεργο και αν ακούγεται, η υπέρταση στα παιδιά δεν είναι μια μακρινή υπόθεση. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η κακή διατροφή, η έλλειψη άσκησης και η καθιστική ζωή, ενοχοποιούνται για την εμφάνιση υπέρτασης, αυξημένης δηλαδή πίεσης αίματος στα παιδιά. Έχετε μετρήσει ποτέ την πίεση του παιδιού σας; Γνωρίζετε πότε ένα παιδί χαρακτηρίζεται ως υπερτασικό;   Η υπέρταση στα παιδιά : ... Read More »

Γνωρίζετε ποια ψάρια αφθονούν τους καλοκαιρινούς μήνες ;

ψάρια

Γνωρίζετε ποια ψάρια αφθονούν τους καλοκαιρινούς μήνες ; Τους καλοκαιρινούς μήνες που συχνάζουμε στις ταβέρνες και τα μαγαζάκια που πωλούν μεζεδάκια και εδέσματα δίπλα στην θάλασσα, συνηθίζουμε να καταναλώνουμε ψάρια και θαλασσινούς μεζέδες. Το ψάρι είναι ένα τρόφιμο εξαιρετικά θρεπτικό για τον ανθρώπινο οργανισμό, περιέχει  «καλά» λιπαρά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ενώ έχει λίγες θερμίδες αν δεν είναι τηγανιτό. Τι όμως ... Read More »

Οδηγός μερίδων – Ένας χρήσιμος οδηγός μερίδων

μερίδες

Οδηγός μερίδων Ένας χρήσιμος οδηγός μερίδων για τα άτομα που βρίσκονται σε δίαιτα και προσπαθούν να αντιληφθούν το μέγεθος των υλικών που θα χρησιμοποιούν στα γεύματα τους ,  σχετίζεται με τα … χέρια μας ! Το μέγεθος της παλάμης, των δακτύλων και της χούφτας μας , πολλές φορές μπορεί να αποβεί καθοριστικό όταν θέλουμε να είμαστε πραγματικά συνεπής με τις ... Read More »

Scroll To Top