Νέα άρθρα

Ουρικό οξύ: ένα εβδομαδιαίο διαιτολόγιο

Ουρικό οξύ: ένα εβδομαδιαίο διαιτολόγιο

Ουρικό οξύ: ένα εβδομαδιαίο διαιτολόγιο

Ένα τυπικό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο ατόμου που παρουσιάζει ανεβασμένο ουρικό οξύ στις εξετάσεις του , θα μπορούσε να σχεδιαστεί με βάση τις ακόλουθες συστάσεις:

  • Τρόφιμα που απαγορεύονται στα άτομα με ανεβασμένο ουρικό οξύ  είναι : αντζούγιες, ρέγγα , σαρδέλες , μυαλά και εντόσθια , συκώτι. Τα τρόφιμα αυτά ανεβάζουν κατά πολύ το oουρικό oξύ και δεν πρέπει να καταναλώνονται.
  • Τρόφιμα που περιορίζονται σημαντικά είναι  : όλα τα κρέατα και ιδιαίτερα οι ζωμοί και οι σούπες τους, τα σπαράγγια, ο αρακάς, τα μανιτάρια, το σπανάκι, το κουνουπίδι.
  • Σε εβδομαδιαία βάση συμπεριλαμβάνουμε στην διατροφή μας λαχανικά με ρύζι (πρασόρυζο, λαχανόρυζο, σπανακόρυζο κ.τ.λ. ), λαδερά (φασολάκια, μπάμιες κ.τ.λ.), όσπρια και ψάρια (ακόμα και λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός , η πέστροφα , η τσιπούρα που δεν ανεβάζουν το ουρικό οξύ) , αυγό, δημητριακά και αμυλούχες τροφές (μακαρόνια, κριθαράκι, ρύζι, πατάτες, ψωμί).
  • Επιλέγουμε 1 φορά την εβδομάδα κρέας (κόκκινο ή λευκό) δηλαδή κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό άπαχο, κιμά.
  • Σπάνια τρώμε λιπαρά τρόφιμα: δηλαδή λιπαρά κρέατα (κατσίκι, αρνί, μπέικον, παιδάκια, πέτσα, εντόσθια και πατσά) ούτε αγνό βούτυρο και γλυκά που παρασκευάζονται με βούτυρο (μπουγάτσα, κρουασάν, βουτήματα βουτύρου, έτοιμα μπισκότα και γλυκά).
  • Επιλέγουμε αλλαντικά με χαμηλά λιπαρά και πάντα τύπου βραστά , όχι αέρος (γαλοπούλα, ωμοπλάτη χοιρινή, μορταδέλα light, κασέρι light, λουκάνικα βραστά) που έχουν λίγο λίπος και λίγο αλάτι.
  • Επιλέγουμε τυρί επίσης με όσο το δυνατόν λιγότερο λίπος (φέτα από αγελαδινό γάλα, ανθότυρο, μυζήθρα) και τρώμε 50-60 γραμμάρια  την ημέρα.
  • Επιλέγουμε ψωμί ολικής άλεσης, μαύρο ή σικάλεως και τρώμε περίπου 4-5 φέτες την ημέρα.
  • Δεν τρώμε πολύ αλάτι. Αποφεύγουμε να αλατίζουμε το φαγητό και δεν τρώμε πολλά αλμυρά, τουρσιά, πατατάκια, ξηρούς καρπούς με αλάτι.
  • Αποφεύγουμε το αλκοόλ. Περίπου 2-3 ποτήρια κρασί, ρετσίνα, 1 ποτό (βότκα, ουίσκι, τζίν), 2 μεγάλα μπουκάλια μπύρα την εβδομάδα είναι αρκετά.
  • Ασκούμαστε και πίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο νερό.

Ουρικό οξύ

 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Leave a Reply

Scroll To Top