Νέα άρθρα

Πεπόνι και δίαιτα : παχαίνει το πεπόνι;

diaitologia-peponi

Πεπόνι  και δίαιτα : παχαίνει το πεπόνι;

Με καταγωγή από την Ασία, κατάφερε από πολύ νωρίς να αναγνωριστεί για τις σημαντικές θεραπευτικές ιδιότητες. Το κιτρινωπό πεπόνι, που είναι γνωστό με την ονομασία cantaloupe, χρησιμοποιείται στην Κίνα για τη θεραπεία της ηπατίτιδας. Επίσης, οι σπόροι του κίτρινου πεπονιού χρησιμοποιούνται στις Φιλιππίνες για την αντιμετώπιση του καρκίνου, ενώ στην Ινδία ως διουρητικό. Στην Ελλάδα το τρώμε κατά κόρων για να μας δροσίσει, αδίκως όμως το έχουμε συσχετίσει με πολλές θερμίδες και με… ζάχαρη. Παχαίνει το πεπόνι;

 

Θρεπτική αξία του πεπονιού

Το πεπόνι, όπως όλα τα φρούτα και τα λαχανικά, έχει μεγάλη θρεπτική αξία, πολλές βιταμίνες, μεγάλο ποσοστό νερού και φυσικά ελάχιστες θερμίδες κάτι που το καθιστά ιδανικό καλοκαιρινό φρούτο για δίαιτα. Αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης C και βήτα-καροτίνης, όπως ακριβώς και το καρπούζι, ουσίες που έχουν αντιοξειδωτικές και διαπιστωμένες αντικαρκινικές ιδιότητες. Είναι μια αξιόπιστη πηγή απορροφήσιμης βιταμίνης Β6, νιασίνης και βιταμίνης Α, σημαντικών για την ομαλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος, της όρασης και του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Το πεπόνι περιέχει επίσης την ουσία αδενοσίνη που βοηθά στην αποτροπή θρόμβων στο αίμα καθώς έχει αντιπηκτικές ιδιότητες, αραιώνει το αίμα μειώνοντας τις πιθανότητες καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών.

1082684_10201711071405153_1235243909_n

Σύσταση του πεπονιού ανά 100 γραμμάρια φρούτου χωρίς φλούδα (1 μικρό μπολ) :

  • Θερμίδες: 28 Kcal (ένα πεπονάκι 1 κιλού, θα έχει 150 θερμίδες περίπου). Με αυτές τις ελάχιστες θερμίδες, πεπόνι και δίαιτα συνδυάζονται άριστα.
  • Σάκχαρα ολικά (εκ των οποίων μόνο φρουκτόζη και φυσικά όχι ζάχαρη): 6,6% .
  • Καροτίνη (πρόδρομος ουσία της Bιτ. Α): 48 μg.
  • Μαγνήσιο: 10 mg.
  • Βιταμίνη C: 9mg.
  • Βιταμίνη Α: 0.19mg.
  • Κάλιο: 210 mg.
  • Φυτικές ίνες: 0,8g.
  • Νερό: 92,2%.

1062755_10201711071485155_133344223_n

Επομένως το πεπόνι είναι μια εξαιρετική πηγή θρεπτικών ουσιών με σημαντικές προστατευτικές και ευεργετικές δράσεις για την υγεία μας και όχι μόνο. Στην αρχαιότητα είχε και καλλυντικές ιδιότητες, τις οποίες χρησιμοποιούμε ακόμα και σήμερα με τις μάσκες προσώπου που γίνονται από φλούδες πεπονιού. Πιστεύεται ότι η φλούδα του πεπονιού τονώνει το δέρμα και βοηθά στην μείωση της ακμής κατά την εφηβεία, ιδιαίτερα λόγω της βιταμίνης Α που περιέχει. Μπορείτε να απολαύσετε το πεπόνι στα πλαίσια μια ισορροπημένης διατροφής σαν σνακ, συνοδευτικό του φαγητού, σε φρουτοσαλάτες και χυμούς, γιατί πεπόνι και δίαιτα  πάνε μαζί!

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Comments are closed.

Scroll To Top