Νέα άρθρα

Μέλι ή ζάχαρη ;

Μέλι ή ζάχαρη

Μέλι ή ζάχαρη

Μέλι ή ζάχαρη;

Το μέλι δεν περιέχει την κοινή κρυσταλλική ζάχαρη όπως ο περισσότερος κόσμος νομίζει και την γλυκύτητα του την αποκτά από φυσικές ουσίες με γλυκιά γεύση, όπως η φρουκτόζη και σε λιγότερο βαθμό η γλυκόζη (δεξτρόζη). Τι να διαλέξουμε όμως στην καθημερινή μας διατροφή μέλι ή ζάχαρη; Η απάντηση σαφώς είναι: το μέλι. Ο λόγος βρίσκεται στα πολλά και διαφορετικά θρεπτικά συστατικά από το οποία δημιουργείται αυτή η απολύτως φυσική ουσία που μας γλυκαίνει χωρίς παράλληλα να μας προσδίδει πολλές θερμίδες : τα 100 γραμμάρια μελιού αποδίδουν 288 θερμίδες , ενώ τα 100 γραμμάρια ζάχαρης 394 θερμίδες.

Από τι αποτελείται το μέλι;

Το μέλι περιέχει πάνω από 180 διαφορετικές χρήσιμες κυρίως ουσίες για τον ανθρώπινο οργανισμό, που το καθιστούν  τρόφιμο απολύτως απαραίτητο για την διατροφή του ανθρώπου όλων των ηλικιών και καταστάσεων, ενώ η ζάχαρη δεν έχει τίποτα τέτοιο να μας προσφέρει. Το μέλι περιέχει 2  σημαντικούς μονοσακχαρίτες  και την λεβουλόζη  (φρουκτόζη) σε ποσοστό 39% και την γλυκόζη σε μορφή δεξτρόζης όμως σε ποσοστό 31%, σε αντίθεση με την κοινή ζάχαρη πού είναι δισακχαρίτης, αποτελείται από 50% γλυκόζη και 50% φρουκτόζη και δεν περιέχει σχεδόν καθόλου χρήσιμα για την υγεία μικροθρεπτικά συστατικά. Σε γενικές γραμμές το μέλι περιέχει :

  • υγρασία περίπου 16-17%,
  • διάφορα σάκχαρα ή αλλιώς υδατάνθρακες κατά 77-78%,
  • διάφορα μικροθρεπτικά συστατικά κατά 6 %.
Μέλι

Μέλι

Πιο αναλυτικά, το μέλι αποτελείται από :

  • Υδατάνθρακες,
  • Οργανικά οξέα χρήσιμα για τον άνθρωπο όπως το γλυκονικό και το μυρμηκικό οξύ,
  • Πρωτεΐνες και αμινοξέα,
  • Μεταλλικά στοιχεία  όπως το κάλιο, χλώριο, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο,
  •  Διάφορα ένζυμα όπως η ιμβερτάση και η διαστάση,
  • Αναπλαστικά στοιχεία ή αλλιώς συμπλέγματα πρωτεϊνών που είναι εξαιρετικά χρήσιμα για την υγεία.
  • Βιταμίνες και κυρίως βιταμίνες Β1, Β6, C, D, E, παντοθενικό οξύ, φολικό οξύ.
  • Φυσικές αρωματικές ουσίες και όχι συντηρητικά και χρωστικές.
  • Κόκκους γύρεως σε μικρό όμως ποσοστό,
  •  Ίχνη βασιλικού πολτού.
ζάχαρη

ζάχαρη

Μέλι ή ζάχαρη

Αν λοιπόν επιθυμείτε να προσδώσετε στον οργανισμό σας μια απολύτως φυσική ουσία με αρκετές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία  χωρίς  παράλληλα να στερηθείτε την γλυκιά γεύση, το μέλι σαφώς υπερτερεί έναντι της ζάχαρης, ακόμα και της καστανής ή μαύρης ζάχαρης που έκαναν την εμφάνιση τους δυναμικά τα τελευταία χρόνια αλλά στην ουσία δεν έχουν ιδιαίτερη διαφορά στα συστατικά τους. Εσείς τι διαλέγετε μέλι ή ζάχαρη;

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Leave a Reply

Scroll To Top