Νέα άρθρα

Μανούρι και διατροφή

Μανούρι και διατροφή

Γνωρίζετε τι είδους τυρί είναι το μανούρι; Μπορούμε να το καταναλώνουμε άφοβα όταν προσέχουμε την διατροφή μας;

Παρασκευάζεται στην Θεσσαλία, την Δυτική Μακεδονία και την Κεντρική Μακεδονία, είναι τυρί προστατευόμενης ονομασίας προελεύσεως (ή αλλιώς Π.Ο.Π) από το 1996 ενώ έχει κατοχυρωθεί η τεχνολογία παρασκευής του βάσει της Ελληνικής Νομοθεσίας από 1988. Πρόκειται για λευκό τυρί φτιαγμένο από μείγμα -σε συγκεκριμένες αναλογίες- τυρογάλακτος, φρέσκου, πλήρους σε λιπαρά γάλακτος και σε ορισμένες περιπτώσεις συμπληρώνεται από φρέσκια κρέμα γάλακτος (το προϊόν της αποκορύφωσης του γάλακτος).Οι καλύτερες ποιότητες του προέρχονται από τυρόγαλα σκληρών τυριών. Είναι ένα παλιό τυρί με άγνωστη την πηγή του ονόματος του, είναι όμως υψηλής ποιότητας και ακόμα υψηλότερης λιποπεριεκτικότητας!.

Μανούρι και διατροφή : Η μέθοδος παρασκευής του

Το μανούρι είναι ένα λευκό, μαλακό, συμπαγές χωρίς τρύπες και κόρα είδος μυζήθρας που φτιάχνεται από γάλα τυροκόμησης άλλων τυριών μετά από την προσθήκη φρέσκου πλήρους γάλακτος ή/και φρέσκιας κρέμας γάλακτος με την μέθοδο της συνεχούς θέρμανσης και της συνεχούς ανάδευσης. Ακολουθεί το πολύ ελαφρύ αλάτισμα. Το τυρόπηγμα αποχωρίζεται, ανεβαίνει και μαζεύεται και κατόπιν μπαίνει σε ειδικά υφασμάτινα καλούπια ώστε να στεγνώσει και να αποκτήσει το χαρακτηριστικό του μακρόστενο σχήμα. Είναι ορθότερο να καταναλωθεί φρέσκο. Αν στεγνώσει, τρίβεται και μπορεί επίσης να καταναλωθεί με ασφάλεια.

Μανούρι και διατροφή

Μανούρι και διατροφή

Μανούρι και διατροφή : Γεύση και άρωμα

Η γεύση του είναι λιπαρή, ελαφρά όξινη, πλούσια και το αλάτισμα του είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, ενώ το άρωμα του προέρχεται από το είδος του γάλακτος από το οποίο παρασκευάζεται. Μπορεί να φαγωθεί ως επιτραπέζιο τυρί, να αναμειχθεί με βότανα και μπαχαρικά, δεν μπορεί όμως να καταναλωθεί σε μεγάλες ποσότητες γιατί είναι ιδιαίτερο υψηλό σε λιπαρά.

Μανούρι και διατροφή : Διατροφική ανάλυση

Το μανούρι είναι ένα τυρί με υψηλή λιπο-περιεκτικότητα, πολύ χαμηλό ποσοστό πρωτεΐνης, εξίσου χαμηλό ποσοστό ασβεστίου που όμως παρουσιάζει ως πλεονέκτημα το χαμηλό ποσοστό αλατιού του. Δεν μπορούμε συνεπώς να το καταναλώνουμε άφοβα εάν προσέχουμε τα λιπαρά της διατροφής μας, μπορούμε όμως να το εντάξουμε σε λογικές ποσότητες στο διαιτολόγιο μας :

  • Το μανούρι περιέχει υγρασία 50-60%
  • Ολικά λιπαρά 36%-38%
  • Ολικές πρωτεΐνες 11%
  • Αλάτι 0,8%
  • Ασβέστιο 100-110mg/100gr τροφίμου
  • 450 θερμίδες ανά 100gr τροφίμου

 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Πηγές :

1.Μαμαλάκης Ηλίας, «Ελληνικό τυρί. Γεύσεις και συνταγές», Ελληνικά Γράμματα, γ΄ έκδοση 1999.

2.Αντωνία Τριχοπούλου: «ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ», 3η έκδοση, εργαστήριο υγιεινής και επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών (επιστημονικές εκδόσεις Παρισιανού, Αθήνα 2004).

Comments are closed.

Scroll To Top