Νέα άρθρα

Αρνίσιο κρέας και θερμίδες

αρνίσιο κρέας

αρνίσιο κρέας

 Αν προτιμήσετε το αρνίσιο κρέας για το Πάσχα, να γνωρίζετε ότι θερμιδικά δεν είναι και η καλύτερη επιλογή, λόγω των πολλών θερμίδων που περιέχει, αλλά και λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας του σε χοληστερίνη. Επειδή η πληροφόρηση είναι πολύ σημαντική για την ενημέρωση μας, καλό είναι να έχουμε κατά νου μερικές χρήσιμες πληροφορίες για το αρνίσιο κρέας και τις θερμίδες που περιέχει.

 Το αρνίσιο κρέας και οι θερμίδες του

 

  • Ιδιαίτερα πλούσιο σε κορεσμένο κακό λίπος, χοληστερίνη  και πολλές θερμίδες: Τα 100 γραμμάρια ψαχνού αρνιού έχουν 15 γραμμάρια ολικού λίπους και 375 θερμίδες. Μια συνηθισμένη μερίδα αρνιού 300 γραμμαρίων έχει περίπου 780 θερμίδες που οι περισσότερες αντιστοιχούν σε κορεσμένα λιπαρά, για αυτό μην προτιμήστε να φάτε ολόκληρη μερίδα. 1 μέτριο κομμάτι είναι αρκετό : 100 γραμμάρια αρνίσιο μπούτι ψαχνό έχει 270 θερμίδες και 100 mg χοληστερίνης, ενώ η αρνίσια ωμοπλάτη ή σπάλα στην ίδια ποσότητα των 100 γραμμαρίων έχει περίπου 350 θερμίδες και 100 mg χοληστερίνης.

 

  • Το θεωρούμε εξαιρετικό έδεσμα του Πάσχα, όμως στην πέτσα του αρνιού περιέχεται το μεγαλύτερο ποσοστό λίπους και άρα οι θερμίδες του. Αποφύγετε την πέτσα και προτιμήστε καθαρό κομμάτι κρέατος αν δεν θέλετε να επιβαρυνθείτε με έξτρα θερμίδες και πολλή χοληστερίνη.

 

  • Τα αρνίσια παϊδάκια είναι πολύ πλούσια σε κορεσμένο λίπος και χοληστερίνη επίσης, για αυτό ας είναι περιορισμένη η κατανάλωση τους. 100 γραμμάρια αρνίσια παϊδάκια (περίπου 2-3 μικρά) έχουν περίπου 350 θερμίδες και 110 mgχοληστερίνης.

 

  • Όλα τα κομμάτια του αρνίσιου κρέατος έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε πουρίνες, ουσίες που είναι υπεύθυνες για την αύξηση  του ουρικού οξέος στο αίμα, κατάσταση που προκαλεί την ουρική αρθρίτιδα.

 

  • Η αρνίσια συκωταριά έχει επίσης πολλές θερμίδες : μια μερίδα τηγανιτή αρνίσια συκωταριά 250 γραμμάριων έχει περίπου 450 θερμίδες. Αν σας αρέσει, μην κάνετε υπερβολές.

 

  • Ο αρνίσιος κιμάς επίσης είναι πολύ λιπαρός : μια μερίδα αρνίσια σουτζουκάκια 500 γραμμαρίων ή κεμπάπ έχει 1100 θερμίδες! Να είστε προσεκτικοί με τον κιμά και να το αναμειγνύετε με μοσχάρι ή χοιρινό για να γίνεται πιο ελαφρύς.
Αρνίσιο κρέας και θερμίδες

Αρνίσιο κρέας και θερμίδες

Το αρνίσιο κρέας είναι από τα πιο παχυντικά κρεατικά που μπορείτε να φάτε. Μην το προτιμήσετε ή καταναλώστε το σε μικρή ποσότητα.

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

ΠΗΓΕΣ:

1.Αντωνία Τριχοπούλου: «ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ», 3η έκδοση, εργαστήριο υγιεινής και επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών (επιστημονικές εκδόσεις Παρισιανού, Αθήνα).

Comments are closed.

Scroll To Top