Νέα άρθρα

Αιμορροΐδοπάθεια : Η διατροφή έχει την λύση για τις αιμορροΐδες

αιμορροΐδες

Αποτελεί ταμπού για τον σύγχρονο άνθρωπο, δύσκολα κάνεις το συζητά ακόμα και με τον γιατρό ή τον διατροφολόγο του, είναι όμως πολύ συνηθισμένο πρόβλημα για άνδρες και γυναίκες, παιδιά και εφήβους. Υπολογίζεται ότι περίπου το 50% του πληθυσμού πάσχει από αυτήν την πάθηση, που ξεκινά συχνότερα από την ηλικία των 50 ετών. Οι αιμορροΐδες μπορούν να βελτιωθούν και γιατί όχι, να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικά μέσω της στοχευμένης διατροφικής παρέμβασης.

Τι είναι οι αιμορροΐδες;

Το αιμορροΐδικό πλέγμα αποτελεί στην ουσία το φλεβικό δίκτυο στην περιοχή του πρωκτικού δακτυλίου, πρόκειται δηλαδή για φλέβες, ενώ οι αιμορροΐδες διακρίνονται σε εξωτερικές και εσωτερικές του πρωκτού. Η  πάθηση εγκαθίσταται λόγω της διόγκωσης σε παθολογικό βαθμό και των εσωτερικών ή/και των εξωτερικών αιμορροΐδων, με αποτέλεσμα τον ερεθισμό και την αιμορραγία της περιοχής, τον πόνο και την γενικότερη δυσφορία. Το κυριότερο σύμπτωμα είναι η παρουσία ζωηρού ερυθρού αίματος στα κόπρανα ή/και στο χαρτί τουαλέτας και  ο πόνος.

 Αιμορροΐδοπάθεια

Τα αίτια της αιμορροΐδοπάθειας

  • Η δυσκοιλιότητα, λόγω της αυξημένης τάσης κατά την διάρκεια της αφόδευσης.
  • Η εγκυμοσύνη, λόγω της συχνής δυσκοιλιότητας που αντιμετωπίζουν οι εγκυμονούσες.
  • Η ηλικία, με την πάροδο της ηλικίας το έντερο γίνεται πιο «τεμπέλικο», δεν λειτουργεί τόσο προγραμματισμένα με αποτέλεσμα και πάλι την δυσκοιλιότητα.
  • Η διάρροια, που προκαλεί γενικότερο ερεθισμό της περιοχής.

 

Η διατροφική φροντίδα για τις αιμορροΐδες

Η δίαιτα που είναι σκόπιμο να ακολουθούν οι ασθενείς με αιμορροΐδοπάθεια πρέπει αν είναι αυξημένη σε φυτικές ίνες ώστε να καταπολεμηθεί το κύριο αίτιο της δυσκοιλιότητας .Έτσι τροφές που πρέπει να καταναλώνονται σε καθημερινή βάση είναι :

διατροφή για αιμορροΐδες

  • Δημητριακά : βρώμη και μη επεξεργασμένα δημητριακά που έχουν ολόκληρο
  • τον φλοιό τους (ψωμί, ρύζι άγριο, αλεύρι ολικής, ζυμαρικά, δημητριακά πρωινού, πλιγούρι, κους-κους, φρυγανιές και προϊόντα αρτοποιίας).
  • Όσπρια: 2-3 φορές την εβδομάδα και μάλιστα όχι πολύ βρασμένα ώστε να «κρατούν».
  • Λαχανικά πλούσια σε φυτικές ίνες και νερό και ιδίως: λάχανο, σπανάκι, παντζάρι, σπαράγγια, μαρούλι, χόρτα του αγρού, λαχανάκια Βρυξελλών.
  • Ξηροί καρποί και ξερά φρούτα.
  • Άφθονο νερό : ενδείκνυται  η κατανάλωση 8-10 ποτηριών ημερησίως.
  • Τσάι και καφέδες όλων των ειδών.

 

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Leave a Reply

Scroll To Top