Νέα άρθρα

Άγχος και δίαιτα : Καταπολεμήστε το άγχος της δίαιτας

 Άγχος και δίαιτα

Άγχος και δίαιτα : Καταπολεμήστε το άγχος της δίαιτας

 Άγχος και δίαιτα : καταπολεμήστε το!

Τις περισσότερες φορές που ξεκινάμε μια προσπάθεια απώλειας βάρους, μας κατακλύζει το άγχος. Μήπως δεν θα τα καταφέρω και θα χρεωθώ άλλη μια αποτυχία; Μήπως θα στερηθώ και θα πεινάσω χωρίς να δω το αποτέλεσμα που επιθυμώ; Τι θα γίνει αν ξαναβάλω γρήγορα τα κιλά που έχασα; Τα ερωτήματα αυτά δυστυχώς τις περισσότερες φορές δρουν αποτρεπτικά, πολλές φορές αδικαιολόγητα και μας εμποδίζουν να ξεκινήσουμε την προσπάθεια. Έτσι έχουμε ήδη αποτύχει χωρίς καν να ξεκινήσουμε!

Άγχος και δίαιτα : ένας  συνηθισμένος φαύλος κύκλος

Το άγχος της δίαιτας είναι δυνατόν να βλάψει την υγεία και τα κιλά μας καθώς μπορεί να δράσει σαν ένας παράγοντας αντίδρασης σε μια ενδεχόμενη προσπάθεια απώλειας βάρους, οδηγώντας μας κατ’ ευθείαν στο φαγητό. Όταν αγχωνόμαστε και μόνο με την ιδέα του αδυνατίσματος τα κιλά ανεβαίνουν ακόμα περισσότερο, οι ενοχές μας αυξάνονται, χάνουμε τον ύπνο και την θετική σκέψη και φυσικά η ζυγαριά μας υπενθυμίζει ότι κάποια στιγμή πρέπει να πάρουμε στα σοβαρά την προσπάθεια απώλειας βάρους. Το άγχος λοιπόν αυξάνει τα κιλά και τα αυξημένα κιλά, το άγχος!

 Άγχος και δίαιτα

Άγχος και δίαιτα

Άγχος και δίαιτα : καταπολεμήστε το με μια στρατηγική 4 βημάτων:

  1. Εντοπίστε τι ακριβώς είναι αυτό που σας αγχώνει: Όταν σκέπτεστε την προσπάθεια αδυνατίσματος, ξεκλέψτε μια στιγμή για να δείτε ακριβώς τι είναι αυτό που σας προκαλεί άγχος. Πολλές φορές οι αιτίες δεν βρίσκονται σε εμάς τους ίδιους αλλά στο περιβάλλον μας (όπως στις οικογενειακές σχέσεις, στην εργασία, στις φιλικές σχέσεις) ή ακόμα οφείλονται και στην ρετσινιά μιας προηγούμενης αποτυχίας.

 

  1. Προσπεράστε την αιτία του άγχους : Αφού εντοπίσετε την αιτία του, είναι ώρα να το προσπεράσετε. Αναρωτηθείτε τι μπορείτε να κάνετε για να μην αισθάνεστε καθηλωμένοι και απομονώστε όλους εκείνους του παράγοντες που θεωρείτε υπευθύνους για το άγχος. Προσπαθήστε να είστε θετικοί, να μην έχετε στο νου σας το παρελθόν, μην δίνετε σημασία σε σχόλια τρίτων και μην διατυμπανίζετε την επιθυμία σας για απώλεια βάρους. Μην ξεχνάτε ότι κάθε προσπάθεια είναι διαφορετική από την προηγούμενη και ότι η ενδεχόμενη επιτυχία είναι στο χέρι σας.

 

  1. Αξιολογήστε τις ευθύνες σας σε σχέση με το άγχος της δίαιτας : Μήπως τελικά εμείς είμαστε η πραγματική αιτία που δεν καταφέρνουμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία μια προσπάθειας αδυνατίσματος; Μήπως εμείς δημιουργούμε ψεύτικους φόβους που μας αγχώνουν ώστε να μην κάνουμε ουσιαστική δουλειά με το αδυνάτισμα; Μήπως εφευρίσκουμε δικαιολογίες και ρίχνουμε ευθύνες σκόπιμα σε τρίτους ώστε να αποποιηθούμε την ευθύνη της απραγίας; Είναι καλό να αναρωτηθούμε χωρίς υπεκφυγές, ποια είναι η πραγματική μας θέση απέναντι στον εαυτό μας.

 

  1. Χαλαρώστε από το άγχος της δίαιτας : Όταν καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τα προηγούμενα εμπόδια και να μπούμε δυναμικά σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους, σίγουρα θα ξαναγχωθούμε. Για αυτό, ας μην βιαζόμαστε να δούμε αποτέλεσμα, ας μην θέτουμε μεγάλους στόχους που αντικειμενικά δύσκολα πετυχαίνονται, αλλά ας έχουμε επιμονή και υπομονή για την πραγματοποίηση του στόχου μας. Είναι καλό να ασχοληθούμε με χόμπι και ασχολίες που δεν σχετίζονται με το φαγητό αλλά που μας χαλαρώνουν, να συζητάμε θέματα άσχετα με την διατροφή και την δίαιτα και φυσικά να αποφεύγουμε να είμαστε κρεμασμένοι στο ίντερνετ αναζητώντας μαγικές συνταγές αδυνατίσματος.

Ας μην ξεχνάμε : το αδυνάτισμα είναι στο χέρι μας και όχι σε κάποιου άλλου!

 

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Comments are closed.

Scroll To Top