Νέα άρθρα

5 ιδέες για ανοσοενισχυτικές φθινοπωρινές σαλάτες

5 ιδέες για ανοσοενισχυτικές φθινοπωρινές σαλάτες!

Εάν βαρεθήκατε να τρώτε το αγγούρι και την ντομάτα, εάν αναζητάτε νέες γεύσεις με λίγες θερμίδες αλλά μεγάλη άνοσο-ενισχυτική ικανότητα που να ταιριάζουν με τα γεύματα σας και να σας προσφέρουν ένα γεύμα γεμάτο βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, ψάξτε στην αφορά για τα παρακάτω ενδιαφέροντα υλικά σαλάτας!

5 ιδέες για ανοσοενισχυτικές φθινοπωρινές σαλάτες

  • Το Βέλγικο αντίδι: είναι αλλιώς γνωστό ως ραδίκι (Cycoria), καλλιεργούνταν αρχικά για την ρίζα του, την οποία οι καταναλωτές προσέθεταν στον καφέ. Περιέχει μερικά πικρά συστατικά που βοηθούν στην πέψη ενώ είναι πλούσιο σε β-καροτίνη την οποία ο οργανισμός μετατρέπει σε βιταμίνη Α, έχει βιταμίνη Β1, σίδηρο, φώσφορο και πολλές φυτικές ίνες. Μπορούμε να φτιάξουμε αντίδια μαγειρευτά στην κατσαρόλα, βράζοντας τα μέχρι να μαλακώσουν με ελάχιστο λεμόνι και ξύδι ενώ με την προσθήκη λαδιού και ψιλοκομμένου μαϊντανού, έχουμε μια υπέροχη σαλάτα!
Βέλγικο αντίδι

Βέλγικο αντίδι-Τσίκορι

  • Λαχανάκια Βρυξελλών. Πρόκειται για ένα είδος λάχανου που πήρε το όνομα του από την πόλη του Βελγίου όπου άρχισε να πρώτο- καλλιεργείται. Τα λαχανάκια Βρυξελλών περιέχουν άφθονη βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, ενώ είναι εξαιρετικά πλούσια σε γλυκοσινολάτες (φυσικές χημικές ουσίες που περικλείουν ένζυμα και βοηθούν τον οργανισμό να παράγει ένζυμα κατά του καρκίνου). Περιέχουν επίσης βιταμίνη Β5 η οποία αποτελεί φυσικό ανοσοδιεγερτικό και ενεργοποιεί την παραγωγή αντισωμάτων. Έχουν επίσης πολλές φυτικές ίνες. Τα βράζουμε σε νερό με χυμό λεμονιού για να μην χάσουν τις βιταμίνες τους και τα σερβίρουμε όπως ακριβώς και το Βέλγικο αντίδι.
Λαχανάκια Βρυξελλών

Λαχανάκια Βρυξελλών

  • Ρόκα: πρόκειται για πιπεράτο, γευστικότατο σαλατικό, γεμάτο με θρεπτικά συστατικά. Περιέχει υψηλά επίπεδα βιταμίνης C ενώ είναι πλούσια σε β-καροτίνη και φυτικές ίνες. Περιέχει επίσης μεγάλη συγκέντρωση από σουλφοραφάνες, ουσίες που εμφανίζουν ισχυρή αντικαρκινική δράση. Μπορεί να μαγειρευτεί ελαφρά με σοτάρισμα ή με ζεμάτισμα σε ζεστό νερό αλλά η ρόκα είναι ακόμα πιο απολαυστική ωμή με άφθονη προσθήκη λεμονιού στο πλάι πολλών πιάτων, σαν toping ή ακόμα και μέσα στα σάντουιτς!
Ρόκα

Ρόκα

  • Νεροκάρδαμο: παραδοσιακά χρησιμοποιούνταν για την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού ακριβώς επειδή περιέχει όλες τις αντιοξειδωτικές βιταμίνες που χρειάζεται το ανοσοποιητικό σύστημα για να προστατέψει τον οργανισμό μας, ενώ έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε γλυκοσινολάτες, όπως ακριβώς και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Περιέχει επίσης βιταμίνη Β6, μια βιταμίνη που υποβοηθά την αμυντική δράση των λευκών αιμοσφαιρίων ενώ είναι καλή πηγή μαγγανίου, σιδήρου, βιοτίνης, φυλλικού οξέος, καλίου και ψευδαργύρου. Μπορούμε να φτιάξουμε σαλάτα νεροκάρδαμου με κρεμμυδάκι, αβοκάντο, σκόρδο και φύλλα σαλάτας της αρεσκείας μας. Μπορούμε να το βρούμε όλες τις εποχές του χρόνου γιατί καλλιεργείται πολύ εύκολα.
νεροκάρδαμο

νεροκάρδαμο

  • Λάχανο Σαβοΐας (κατσαρό λάχανο ή αλλιώς του Μιλάνου): πρόκειται για ένα τρυφερό πράσινο φυλλώδες λαχανικό που ανήκει στην οικογένεια του κοινού λάχανου και είναι ενισχυτικό για το ανοσοποιητικό σύστημα: περιέχει αρκετά μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, β-καροτίνη, γλυκοσινολάτες, σίδηρο, ασβέστιο, κάλιο, φυτικές ίνες και βιταμίνη Β3, μια βιταμίνη που είναι απαραίτητη για την έκλυση και την μεταφορά ενέργειας από και προς τα κύτταρα ενώ είναι ενισχυτική του μυικού συστήματος και του νευρικού συστήματος του οργανισμού. Το απολαμβάνουμε βραστό με άφθονο λεμόνι ή ωμό ψιλοκομμένο.
Λάχανο Σαβοΐας

Λάχανο Σαβοΐας

Υπάρχουν αμέτρητες ιδέες για πολλές και διαφορετικές σαλάτες ώστε να μην βρίσκουμε δικαιολογία για να τις αποφέυγουμε!

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Πηγές:

  1. Σαρλότ Χέι, “100 κορυφαίες ανοσο-εχνισχυτικές τροφές για για το ανοσοποιητικό σύστημα”, 2007, (εκδόσεις Μίνωας).

Comments are closed.

Scroll To Top