Νέα άρθρα

12 καλές πηγές vegan πρωτεΐνης

12 καλές πηγές vegan πρωτεΐνης

Τι είναι η vegan πρωτεΐνη; Γνωρίζετε 12 καλές πηγές vegan πρωτεΐνης; 

12 καλές πηγές vegan πρωτεΐνης

Οι πηγές vegan πρωτεΐνης δεν είναι τίποτα περισσότερο από γνωστά φυτικά τρόφιμα τα οποία μπορούμε να καταναλώσουμε και είναι πλούσια σε φυτικές (όχι ζωικές) πρωτεΐνες, στα πλαίσια μιας vegan διατροφής ή χορτοφαγικής διατροφής, νηστείας ή αν επιθυμούμε γενικότερα να καταναλώνουμε φυτικές τροφές με πλούσια θρεπτική αξία.

Τι είναι οι φυτικές vegan πρωτεΐνες;

Πρόκειται για πρωτεΐνες που βρίσκονται φυσικά στα φυτικά τρόφιμα και προμηθεύουν τον οργανισμό μας με κάποια από τα απαραίτητα για αυτόν αμινοξέα ώστε να χρησιμοποιηθούν για τον αναβολισμό (σύνθεση) της μυικής μάζας, ειδικότερα μετά από την άσκηση. Οι φυτικές πρωτεΐνες δεν είναι πλήρης πρωτεΐνες, δεν περιέχουν δηλαδή στο σύνολο τους τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό, τα αμινοξέα δηλαδή που ΔΕΝ μπορεί να συνθέσει μόνος του και για αυτόν τον λόγο θεωρούνται πρωτεΐνες χαμηλής βιολογικής αξίας σε σχέση με τα ζωικά τρόφιμα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οποιαδήποτε ποσότητα και αν καταναλώσουμε από αυτές τις vegan πρωτεΐνες, δεν μπορούμε να συνθέσουμε μια πλήρη πρωτεΐνη.

12 καλές πηγές vegan πρωτεΐνης

12 καλές πηγές vegan πρωτεΐνης

12 καλές πηγές vegan πρωτεΐνης. Το αρχικό γράφημα ανήκει στον istock, η μετάφραση, η απόδοση και εμπλουτισμός στα Ελληνικά ανήκουν στο www.diaitologia.gr

  • Φυστίκια Αιγίνης
  • Καρύδια
  • Σουσάμι
  • Φασόλια σόγιας των οποίων η πρωτεΐνη είναι παρόμοια με αυτήν των ζωικών τροφίμων: (δείτε εδώ: τα ευεργετικά ξηρά φασόλια σόγιας)
  • Φυστίκια αράπικα
  • Ηλιόσποροι
  • Αμύγδαλα
  • Κολοκυθόσποροι
  • Φυστίκια κάσιους
  • Ζυμωμένα φασόλια σόγιας ή αλλιώς Τέμπε (Tempeh). Το Τέμπε παράγεται με μια φυσική διαδικασία ζύμωσης κατά την οποία τα φασόλια σόγιας (ή άλλων οσπρίων και  δημητριακών) μαγειρεύονται, ανακατεύονται με τον μύκητα Oligosporus Rhizopus και αφήνονται να ζυμωθούν για 36-48 ώρες. Πρόκειται για μια τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες (19 γραμμάρια φυτικής πρωτεΐνης στα 100 γραμμάρια τροφίμου) ενώ είναι χαμηλή σε λιπαρά και χοληστερόλη.
  • Τόφου
  • Φασόλι Πίντο, μια ποικιλία φασολιών που περιέχει 15 γραμμάρια φυτικές πρωτεΐνες στα 100 γραμμάρια μαγειρεμένου τροφίμου.

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Πηγές:

  1. Αντωνία Τριχοπούλου: «ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ», 3η έκδοση, εργαστήριο υγιεινής και επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών (επιστημονικές εκδόσεις Παρισιανού, Αθήνα.
  2. Δ.ΜΠΟΣΚΟΥ : «Χημεία τροφίμων», εκδόσεις Γαρταγάνη, (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2004).
  3. Σαρλότ Χέι, «100 κορυφαίες τροφές για το ανοσοποιητικό σύστημα», (εκδόσεις Μίνωας, 2007.
  4. Απόστολος Στεργιούλας : “Βιολογία της άσκησης”, (εκδ. Συμμετρία, 2005).

Comments are closed.

Scroll To Top