Νέα άρθρα

Οδηγός μερίδων – Ένας χρήσιμος οδηγός μερίδων

μερίδες

Ένας χρήσιμος οδηγός μερίδων

Οδηγός μερίδων

Ένας χρήσιμος οδηγός μερίδων για τα άτομα που βρίσκονται σε δίαιτα και προσπαθούν να αντιληφθούν το μέγεθος των υλικών που θα χρησιμοποιούν στα γεύματα τους ,  σχετίζεται με τα … χέρια μας ! Το μέγεθος της παλάμης, των δακτύλων και της χούφτας μας , πολλές φορές μπορεί να αποβεί καθοριστικό όταν θέλουμε να είμαστε πραγματικά συνεπής με τις διαιτολογικές μερίδες!

Ένας χρήσιμος οδηγός μερίδων

  • Η γροθιά του χεριού μας : σφίγγουμε το χέρι μας σε γροθιά και το αποτέλεσμα μας δίνει  ποσότητα ίση με 1 φλιτζάνι του τσαγιού =240 γραμμάρια.  Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να μετρήσουμε υλικά όπως : μακαρόνια και ζυμαρικά, ρύζι, πουρέ, κριθαράκι, πλιγούρι, κους-κους , λαχανικά βρασμένα ή ωμά..Η ποσότητα αυτή μας δίνει επίσης  το μέγεθος ενός μεγάλου φρούτου.
  • Η παλάμη : ανοίγουμε το χέρι μας αλλά κρατάμε ενωμένα τα δάκτυλα μας. Η ποσότητα αυτή είναι ίση με το ποσό αναφοράς των 100 γραμμάριων και μπορούμε να μετρήσουμε την ποσότητα του μαγειρεμένου ψαριού, φιλέτου κρέατος ή πουλερικών. Φυσικά, αν η μερίδα μας επιτρέπει πάνω από 100 γραμμάρια, όπως για παράδειγμα 300 γραμμάρια ψητού κρέατος, θα υπολογίσουμε την τριπλάσια ποσότητα της παλάμης μας.
  • 1 χούφτα γεμάτη : με το χέρι μας σχηματίζουμε την χούφτα μας κρατώντας πάλι τα δάκτυλα ενωμένα και λυγίζοντας ελαφρά την παλάμη μας. Η ποσότητα αντιστοιχεί σε 30 γραμμάρια και με αυτήν μπορούμε να μετρήσουμε υλικά που παραδοσιακά έχουν πολλές θερμίδες : ξηροί καρποί, σπόρια και πασατέμπο, σταφίδες και άλλοι καρποί.
  • 2 χούφτες μισογεμάτες : με τα 2 μας χέρια σχηματίζουμε χούφτα όπως πριν, όμως δεν τις γεμίζουμε πολύ : Η ποσότητα αντιστοιχεί σε 30 γραμμάρια και με αυτήν μπορούμε να μετρήσουμε υλικά που επίσης έχουν πολλές θερμίδες, έχουν όμως και πολύ όγκο : πατατάκια, γαριδάκια και  ποπ κορν.
  • Ο αντίχειρας : σφίγγουμε το χέρι μας σφιχτά σε γροθιά, ταυτόχρονα όμως ανασηκώνουμε τον αντίχειρα μας. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε 30 γραμμάρια επίσης και χρησιμοποιείται για να μετρήσουμε υλικά που κόβονται σε συμπαγή κομμάτια ή έχουν παχύρευστη υφή :  σκληρά λευκά ή κίτρινα τυριά, φυστικοβούτυρο, μαργαρίνη.
  • Η φάλαγγα : το μέγεθος της πρώτης φάλαγγας του αντίχειρα μας αντιστοιχεί σε 5 γραμμάρια. Η ποσότητα αυτή αρκεί για να μετρήσουμε υλικά με πάρα πολλές θερμίδες όπως το ελαιόλαδο και όλα τα μαγειρικά έλαια, την μαγιονέζα, το φρέσκο βούτυρο και την ζάχαρη.

Το παρακάτω infographic μας πληροφορεί για τον οδηγό μερίδων

 οδηγός μερίδων

Το infographic μας πληροφορεί για τον οδηγό μερίδων

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Leave a Reply

Scroll To Top