Νέα άρθρα

Η vegan τροφική πυραμίδα

Η vegan τροφική πυραμίδα

Γνωρίζουμε πολλά για την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής, αλλά τι γνωρίζουμε για την vegan τροφική πυραμίδα; Ποιες τροφές πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε αυτήν ημερησίως και πώς πρέπει να μοιάζει ένα vegan πιάτο για να είναι διατροφικά σωστό;

Η vegan τροφική πυραμίδα

Ένα άτομο που ακολουθεί ένα vegan διατροφικό πρότυπο, ένα απολύτως σκόπιμο να το πράττει με τον αναδειγμένο τρόπο ούτως ώστε να προσδίδει στον οργανισμό του όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζεται σε καθημερινή βάση.

Η vegan τροφική πυραμίδα σε ημερήσια βάση επιβάλει την πρόσληψη:

  • 5 μικρομερίδες δημητριακών και αμυλούχων τροφίμων όπως οι πατάτες και οι γλυκοπατάτες, το ρύζι, πλιγούρι, τα επιτρεπόμενα ζυμαρικά και τα άλευρα όλων των ειδών συμπεριλαμβανομένης και της ολικής άλεσης,
  • 4 μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως, όλων των ειδών και καλύτερα βιολογικών φρούτων και λαχανικών εποχής, συμπεριλαμβανομένων και των βοτάνων ή βρώσιμων ριζών καθώς επίσης και φύτρα καρπών και σπόρων,
  • 3 μικρομερίδες τροφίμων πλούσιων σε ασβέστιο (μερικώς απορροφήσιμο από τον οργανισμό) όπως τα ταχίνι, το σουσάμι, το μπρόκολο, το λάχανο kale, τα αμύγδαλα, το αμυγδαλοβούτυρο και τα προϊόντα σόγιας,
  • 2 μικρομερίδες τροφίμων πλούσιων σε πρωτεΐνη όπως το τόφου, τα φασόλια σόγιας και τα όσπρια όλων των ειδών (σε συνδυασμό μάλιστα με άλλες τροφές για πλήρη πρωτεΐνη),
  • 1 μικρομερίδα τροφίμων πλούσιων σε βιταμίνη Β12, D, απαραίτητα Ω3 λιπαρά οξέα, όπως καρποί και ξηροί καρποί, αβοκάντο, οι λιναρόσποροι, οι ηλιόσποροι και ιδιαίτερα τα καρύδια. 
  • άφθονο νερό (8-12 ποτήρια ημερησίως κάτι που εξαρτάται από την κατάσταση της υγείας, τις διατροφικές ανάγκες και το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας).
Η vegan τροφική πυραμίδα

Η vegan τροφική πυραμίδα: τρόφιμα που θα πρέπει να καταναλώνονται σε ημερήσια βάση

Η vegan τροφική πυραμίδα: πώς πρέπει να μοιάζει ένα vegan πιάτο;

Λόγω της χαμηλής διαθεσιμότητας της vegan διατροφής σε πρωτεΐνη και μάλιστα σε πλήρη πρωτεΐνη (πρωτεΐνη που παρέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα στον οργανισμό απουσία του κρέατος, των ψαριών και των γαλακτοκομικών προϊόντων), είναι σημαντικό το vegan πιάτο να είναι πλούσιο σε συνδυασμούς τροφών που να είναι σε θέση να παράσχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό.

Το απόλυτο vegan πιάτο πρέπει να αποτελείται σε κάθε γεύμα από:

  • το 1/5 θα πρέπει να αποτελείται από αμυλούχα τρόφιμα, ζυμαρικά, ή ρύζι, πατάτα, γλυκοπατάτα, κινόα, πλιγούρι, φαγόπυρο και παρόμοια προϊόντα,
  • το 1/5 από τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη,
  • άλλο 1/5 από λαχανικά και βότανα-ρίζες και φύτρα καρπών και σπόρων,
  • άλλο 1/5 από φρούτα ή ξερά φρούτα,
  • 1 κουτάλι σούπας έλαιο ή ελαιόλαδο, ελιές ή αβοκάντο,
  • 1 κουταλάκι επιτρεπόμενη γλυκαντική ουσία (σιρόπι αγαύης, ζάχαρη, φρουκτόζη, ζάχαρη καρύδας) κατά το μαγείρεμα ή ως συνοδευτικό.
  • Τα συμπληρώματα διατροφής λαμβάνονται μόνο εάν αυτό κρίνεται απαραίτητο από τον θεράποντα ιατρό και μόνο κατόπιν διαπίστωσης της έλλειψης μέσω εξετάσεων ή διάγνωσης συμπτωμάτων.
Η vegan τροφική πυραμίδα

Η vegan τροφική πυραμίδα: τα απόλυτο vegan πιάτο!

©Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των παρόντων γραφημάτων χωρίς την αναφορά του λογότυπου του www.diaitologia.gr όπως και η παραβίαση των υδατογραφημάτων τους.

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

 Πηγές:

1. Worthington-Roberts, B.-Williams Rodwell S.: “Nutrition Through the Life Cycle”, 3th Edition.

2.Αντωνία Τριχοπούλου: «ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ», 3η έκδοση, εργαστήριο υγιεινής και επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών (επιστημονικές εκδόσεις Παρισιανού, Αθήνα).

3.Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τμήμα Ιατρικής, Τομέας Παθολογίας : «ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ», UNIVERSITY STUDIO PRESS, (Θεσσαλονίκη, 1998).

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.

Scroll To Top