Νέα άρθρα

Φυστικοβούτυρο και θερμίδες

Φυστικοβούτυρο και θερμίδες

Φυστικοβούτυρο και θερμίδες

Το φυστικοβούτυρο είναι ένα προϊόν που παράγεται από τον πολτό των ψημένων φιστικιών. Χρησιμοποιείται ευρέως στην Αμερική και την Βρετανία ως άλειμμα για το ψωμί, αλλά και σε γλυκά, σε κρέμες, σε σάλτσες. Στην Ελλάδα δεν είναι τόσο πολύ διαδεδομένο, γιατί την θέση έχει καταλάβει, όχι άδικα, το ταχίνι. Είναι νηστίσιμο, θρεπτικό, και νόστιμο. Προσοχή όμως γιατί φυστικοβούτυρο και θερμίδες πάνε μαζί!

 

Το βρίσκουμε σε 2 βασικές μορφές :

 

  • Την συμβατική μορφή: που περιέχει συνήθως πρόσθετα έλαια και ζάχαρη. To φυστικοβούτυρο αυτό, περιέχει φοινικέλαιο και μάλιστα μερικώς υδρογονωμένο φοινικέλαιο που είναι πηγή τρανς λιπαρών οξέων. Τα τρανς λιπαρά οξέα αυξάνουν την κακή χοληστερόλη (LDL), μειώνουν την καλή χοληστερόλη (HDL), αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, ενώ φαίνεται ότι αυξάνουν τη συσσώρευση λίπους στο στομάχι πολύ περισσότερο σε σχέση με τα άλλα λιπαρά οξέα.

 

  • Το φυσικό φυστικοβούτυρο: που περιέχει μόνο φιστίκια και αλάτι. Το φυσικό φυστικοβούτυρο είναι πιο σκληρό, αναδεύεται δυσκολότερα, ενώ σχηματίζει στην επιφάνεια του μια στρώση λαδιού όταν μείνει ακίνητο για αρκετό χρονικό διάστημα. Αυτό οφείλονται στο γεγονός ότι δεν εμπεριέχει πρόσθετα έλαια που βοηθούν στην γαλακτωματοποίηση του, με αποτέλεσμα να διαχωρίζεται η υγρή από την στερεή του φάση.

 Φυστικοβούτυρο και θερμίδες

Η διατροφική αξία των φιστικιών

Τα φιστίκια όπως και σχεδόν όλοι οι ξηροί καρποί έχουν υψηλή διατροφική αξία. Είναι καλή πηγή πρωτεΐνης, των «καλών» λιπαρών οξέων κυρίως μονοακόρεστων αλλά και πολυακόρεστων, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, αλλά και σε ενέργεια και φυτικές ίνες.

Το φυστικοβούτυρο και θερμίδες

Αναλυτικά τα 30 γραμμάρια φυστικοβούτυρου (όσο 1 πολύ γεμάτο κουτάλι σούπας) έχουν :

φυστικοβούτυρο και θερμίδες:  188 kcal Νάτριο : 106 mgr.
Πρωτεΐνες : 6,8gr Κάλιο : 212 mgr.
Υδατάνθρακες :    4 gr. Βιταμίνη Α : ———
Φυτικές ίνες : 2,2 gr. Βιταμίνη C : ———
Ολικά Λιπαρά : 16,2gr Βιταμίνη B6 : 0,17 mgr.
Χοληστερόλη : —— Μαγνήσιο : 54,5 mg
Ασβέστιο : 12,1 mgr. Θειαμίνη Β1: 0,05 mgr.
Σίδηρος :  0,63 mgr. Ριβοφλαβίνη Β2: 0,02 mgr.
Ψευδάργυρος :   1 mg Φώσφορος : 100mg

 

Φυστικοβούτυρο και θερμίδες

Φυστικοβούτυρο ή ταχίνι;

Το φυστικοβούτυρο περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη, λιγότερες φυτικές ίνες, παρόμοιο αριθμό θερμίδων και λιπαρών οξέων, αλλά αποτελείται κυρίως από καλά για την υγεία μονοακόρεστα λιπαρά.

Το ταχίνι περιέχει περισσότερα καλά πολυακόρεστα λιπαρά.

Όποιο και από τα 2 αν επιλέξετε για την διατροφή σας, σίγουρα θα σας προσφέρει πολλή ενέργεια και αντιοξειδωτικές ουσίες, αρκεί να είναι και ποιοτικά σωστό, δηλαδή φυσικό. Προσέξτε τις θερμίδες ώστε να μην κάνετε υπερβολές και απολαύστε ένα ακόμα θρεπτικό προϊόν.

 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Comments are closed.

Scroll To Top