Νέα άρθρα

10+1 σημαντικές αλλαγές που «κερδίζουν» την καρδιά μας

καρδιά

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με μεγάλο ποσοστό καρδιαγγειακών παθήσεων, αλλά με ακόμα μεγαλύτερο αρνητικό ρεκόρ θανάτων από εμφράγματα που οφείλονται στην αθηρωμάτωση των αρτηριών . Η κακή διατροφή, η έλλειψη άσκησης, η χρήση αλκοόλ και η υπερβολική χρήση αλατιού, το άγχος και φυσικά η κακή διατροφή είναι οι αιτίες που παρόλο που έχουμε σύμμαχο μας την Μεσογειακή διατροφή, εξακολουθούμε να  ξοδεύουμε τα περισσότερα χρήματα στην Ευρώπη για φάρμακα κατά των καρδιαγγειακών παθήσεων.

καρδιά

10  σημαντικές, αλλά βασικές  αλλαγές  στην ζωή μας, θα βοηθήσουν εξαιρετικά αποτελεσματικά την υγεία της καρδιάς μας :

  • Αποχαιρετάμε το βούτυρο και την μαργαρίνη και χρησιμοποιούμε μόνο ελαιόλαδο στην διατροφή μας.
  • Δεν χρησιμοποιούμε το τηγάνι και αποφεύγουμε τα φαγητά στα κάρβουνα. Το τηγάνι είναι ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς για την καρδιά μας.
  • Βάζουμε το ψάρι 1-2 φορές την εβδομάδα στην διατροφή μας, στην θέση του κόκκινου κρέατος, της χοιρινής τηγανιάς και της τηγανιτής πανσέτας.
  • Ζητάμε από τον κρεοπώλη μας να αφαιρέσει το ορατό λίπος από τα κρεατικά που αγοράζουμε ή το κάνουμε μόνοι μας με ένα κοφτερό μαχαίρι και δεν τρώμε την πέτσα και τα εντόσθια τους.
  • Βάζουμε τα όσπρια και τα λαχανικά 5-6 φορές την εβδομάδα στο διαιτολόγιο μας στην θέση των πολλών ζυμαρικών και των κρεάτων που μαγειρεύουμε συνήθως.
  • Αντικαθιστούμε το λευκό αλεύρι με  όλα τα προϊόντα ολικής. Οι φυτικές ίνες προστατεύουν την καρδιά μας.
  • Δεν προσθέτουμε αλάτι το πιάτο μας ούτε χρησιμοποιούμε προϊόντα με πολύ κρυφό αλάτι όπως κύβους μαγειρικής, αλμυρές σάλτες, τουρσιά, αλμυρούς ξηρούς καρπούς και παστά τρόφιμα.
  • Αντικαθιστούμε τα γλυκά με όλων των ειδών τα φρούτα.
  • Αντικαθιστούμε τα πατατάκια και τα γαριδάκια με τις σταφίδες και τους ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Αντικαθιστούμε το ουίσκι, την βότκα και όλα τα βαριά ποτά με το κόκκινο κρασί, σε λογική βέβαια ποσότητα.
  • Σηκωνόμαστε από το τραπέζι χορτασμένοι αλλά όχι σκασμένοι.

 καρδιά

Δεν χρειάζεται να κοπιάσουμε ιδιαιτέρα για να προστατεύουμε την καρδιά μας. Μικρές αλλά πρακτικές προσαρμογές στην διατροφική μας φιλοσοφία, θα αποβούν σίγουρα αποτελεσματικές στην βελτίωση της υγείας της καρδιάς μας. Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσουμε τις αλλαγές και σίγουρα είναι καλό να θυμόμαστε ότι όσο πιο πολλές αυτές οι αλλαγές, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα.

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Comments are closed.

Scroll To Top