Νέα άρθρα

Φτιάξτε καθημερινά πράσινο ρόφημα!

Φτιάξτε καθημερινά πράσινο ρόφημα!

Εάν δυσκολεύεστε να καταναλώνετε καθημερινά ποσότητες από πράσινα φυλλώδη λαχανικά, φρούτα και υγιεινές τροφές που δεν σας πολύ αρέσουν, σκεφτείτε την λύση του πράσινου ροφήματος!

Φτιάξτε καθημερινά πράσινο ρόφημα: λίστα για ψώνια

Φτιάξε για τον εαυτό και την οικογένεια σας καθημερινά ένα “πράσινο” ρόφημα, ένα ρόφημα δηλαδή με λαχανικά, φρούτα, καλά λιπαρά, καρπούς και σπόρους της αρεσκείας σας ώστε να το καταναλώσετε με περισσότερη ευκολία! Μια ενδεικτική λίστα για ψώνια θα μπορούσε να περιλαμβάνει:

  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως σπανάκι, διάφορα είδη λάχανου, σέσκουλα, μαρούλι, ρόκα,
  • Άλλα λαχανικά που σας αρέσουν : πιπεριές, ντομάτες, μοβ λάχανο, αγγούρι, σέλινο, μαϊντανό,
  • Φρούτα: φρέσκα ή ακόμα και κατεψυγμένα φρούτα όπως μούρα, ανανάς, σταφύλια, αχλάδια, πορτοκάλια, μάγκο, ακτινίδια, λάιμ, μπανάνα, λωτός αλλά και ξερά φρούτα, χουρμάδες,
  • “Καλά λίπη” όπως αβοκάντο, ταχίνι, φυστικοβούτυρο, αμυγδαλοβούτυρο ή κάποιο άλλο βούτυρο καρπών που σας αρέσει,
  • Υγρό υλικό γαλακτοκομικό ή μη: γάλατα όλων των ειδών, αρριάνι, κεφίρ, γιαούρτι αραιωμένο με νερό, νερό ή γάλα ή κρέμα καρύδας, γάλατα καρπών (κάποια γάλατα καρπών περιέχουν ζάχαρη και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί εάν δεν θέλουμε να προσλάβουμε ζάχαρη),
  • Καρποί της αρεσκείας σας όπως αμύγδαλο, καρύδι, φουντούκι, καρύδα (θα πρέπει να δώσουμε προσοχή στα προϊόντα καρύδας που μπορεί να είναι επεξεργασμένα και να έχουν υδρογονωμένα λιπαρά ή/και φοινικέλαιο),
  • Σπόροι και καρυκεύματα: τζίντζερ, σπόροι chia, λιναρόσποροι, κολοκυθόσποροι, σπόροι κάνναβης (οι σπόροι θα θρυμματιστούν οπότε θα καταφέρουμε να πέψουμε και να απορροφήσουμε τα θρεπτικά συστατικά τους!)
  • Συμπληρώματα: σπιρουλίνα, μέλι , σιρόπι αγαύης, σκόνη πρωτεΐνης (οι σκόνες πρωτεΐνης θα πρέπει να χρησιμοποιούνται λελογισμένα και μόνο αν η φυσική μας άσκηση είναι αυξημένη ή αν αντιμετωπίζουμε προβλήματα υπερκαταβολισμού-υποθρεψίας),
  • Αρτύματα: κόκκοι πιπεριών, μπούκοβο, τσίλι σε σκόνη.
φτιάξτε καθημερινά πράσινο ρόφημα

φτιάξτε καθημερινά πράσινο ρόφημα

Φτιάξτε καθημερινά πράσινο ρόφημα: η βάση του ροφήματος

Για να φτιάξουμε μια απλή βασική συνταγή ενός ποτηριού πράσινου ροφήματος θα χρειαστούμε:

Χρησιμοποιώντας υλικά από την παραπάνω λίστα και με την βοήθεια ενός μπλέντερ βάζουμε:

  • 2-3 μεγάλες χούφτες από ελαφρώς κομμένα πράσινα φυλλώδη λαχανικά του γούστου μας, καλά πλυμένα και χωρίς σκληρά μέρη και κοτσάνια,
  • 2 κούπες από κάποιο υλικό της αρεσκείας μας σε υγρή μορφή για να βοηθήσει στην πολτοποίηση του μείγματος,
  • 1/2 κούπα κομμένων φρούτων,

και προαιρετικά:

  • 1/2 χούφτα καρπούς,
  • 1 κουτάλι σούπας βούτυρο καρπών ή 1/3 αβοκάντο,
  • 1-2 κουταλιές σούπας σπόρους,
  • 1 κουταλιά σούπας συμπλήρωμα για να δώσει σώμα ή γλυκύτητα στο μείγμα,
  • 1 πρέζα άρτυμα αν μας αρέσει.

Μια αναλογία λαχανικά προς φρούτα 2:1 για τους ενήλικες και μια αντίστροφη αναλογία φρούτα προς λαχανικά 2:1 ή 3:1 για τα παιδιά, μπορεί να είναι καλά ανεκτή στην γεύση. Στην συνέχεια μπορούμε να πειραματιστούμε με διαφορετικά υλικά ώστε να πετυχαίνουμε την γεύση, το άρωμα και την υφή που μας αρέσει!

Φτιάξτε καθημερινά πράσινο ρόφημα: μερικές χρήσιμες συμβουλές

  • Είναι προτιμότερο να πλένουμε μόλις αγοράζουμε τα φρούτα και τα λαχανικά έτσι ώστε να έχουμε πάντα καθαρά τα υλικά μας στο ψυγείο, έτοιμα προς χρήση.
  • Κάνουμε μικρές ποσότητες ροφήματος αρχικά και δοκιμάζουμε τους συνδυασμούς που μας αρέσουν για να μην σπαταλάμε πολλά χρήματα και πολύτιμα υλικά.
  • Φτιάχνουμε το ρόφημα μαζί με τα παιδιά μας ώστε να παίξουμε μαζί τους.
  • Καταναλώνουμε το ρόφημα αμέσως ώστε να μην προλάβουν να οξειδωθούν οι βιταμίνες του.
  • Τοποθετούμε το ρόφημα σε διάφανο ποτήρι ώστε να βλέπουμε το ελκυστικό του χρώμα που θα μας ανοίξει την όρεξη!
  • Το μυστικό κρύβεται στην απλότητα!!

About The Author

Νεστορή Βασιλική , 
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Πηγές:

  1. Rosanna Casper: “60 αλλαγές ζωής σε 30 ημέρες. Προτάσεις και προκλήσεις για να ζήσετε καλύτερα”, (Brain Food, 2018)

Comments are closed.

Scroll To Top