Νέα άρθρα

Αποτυχημένες δίαιτες: Πως μπορώ να κάνω μια καινούρια αρχή;

Αποτυχημένες δίαιτες

Αποτυχημένες δίαιτες. Πως μπορώ να κάνω μια καινούρια αρχή;

Αποτυχημένες δίαιτες: Πως μπορώ να κάνω μια καινούρια αρχή;

Πολλοί είναι οι άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος και δεν τα καταφέρνουν, παρόλο που έχουν εντοπίσει του πρόβλημα του περιττού βάρους στον οργανισμό τους. Οι λόγοι είναι πολλοί και διαφορετικοί:

  • αυστηρές δίαιτες που δεν μπορούν να ολοκληρωθούν γιατί δημιουργούν έντονο το αίσθημα της πείνας και της στέρησης,
  • η ψυχολογική πίεση του οικογενειακού περιβάλλοντος ή/και του κοινωνικού περίγυρου,
  • η απουσία κίνητρου στην προσπάθεια ώστε να λειτουργήσει ως “δέσμευση” στην προσπάθεια,
  • άγχος,
  • η χαμηλή αυτοεκτίμηση του ατόμου η οποία ενισχύεται από τις προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες του παρελθόντος,
  • και χλιαρή προσπάθεια λόγω της απουσίας ουσιαστικού κινήτρου ή βοήθειας από το κοινωνικό περιβάλλον.

Οι αποτυχημένες δίαιτες τις οποίες έχει βιώσει το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού που επιχειρεί να χάσει βάρος, είναι δυνατόν να  επισκιάσουν το ενδεχόμενο μιας νέας, επιτυχημένης προσπάθειας πριν ακόμα αυτή ξεκινήσει! Πως μπορούμε να κάνουμε μια καινούρια αρχή χωρίς την σκιά του παρελθόντος;

 

Αποτυχημένες δίαιτες

Αποτυχημένες δίαιτες. Πως μπορώ να κάνω μια καινούρια αρχή;

Αποτυχημένες δίαιτες: Πως μπορώ να κάνω μια καινούρια αρχή;

Αποτυχημένες δίαιτες. Στρατηγικές επιτυχίας!

  • Προσεγγίστε την καινούρια προσπάθεια απώλειας βάρους με θετική σκέψη. Μην ξεκινάτε πεσιμιστικά γιατί έχετε πολλές πιθανότητες να αποτύχετε.
  • Οι προηγούμενες αποτυχημένες δίαιτες μπορούν να  σας γίνουν μάθημα: γράψτε σε ένα χαρτί τους λόγους που αποτύχατε τις προηγούμενες φορές ώστε να μπορέστε να τους διορθώσετε στο μέλλον. Κολλήστε το χαρτί κάπου ώστε να το βλέπετε συχνά και να αποφύγετε τα ίδια λάθη.
  • Στο ίδιο χαρτί που σημειώσατε τα λάθη του παρελθόντος, γράψτε και τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να ξεπεράσετε τα προηγούμενα εμπόδια ή αποφύγατε τα ίδια λάθη.
  • Να έχετε πάντα ρεαλιστικές προσδοκίες από τον εαυτό και την δίαιτα σας. Έχετε υπομονή και επιμονή. Η προσπάθεια του αδυνατίσματος θέλει χρόνο και δεν πραγματοποιείται από την μια μέρα στην άλλη, όσο και αν αυτό είναι κάτι που μας το υπόσχονται πολλοί “ειδικοί”.
  • Επικεντρωθείτε στο να αλλάξετε τους τρόπους συμπεριφοράς σας σε σχέση με το φαγητό και μην δίνετε τόση βάση στην απώλεια των κιλών ως αριθμούς. Η σωστή αλλαγή διατροφικών συμπεριφορών σίγουρα θα οδηγήσει σε απώλεια κιλών. Το αντίθετο όμως δεν είναι προς το συμφέρον σας.
  • Προχωρήστε με μικρά αλλά σταθερά βήματα και διορθώστε μια προβληματική συμπεριφορά σε σχέση με το φαγητό την φορά. Μην προσπαθείτε να τα αλλάξετε όλα μαζί, πιθανόν να δυσκολευτείτε και να εγκαταλείψετε για άλλη μια φορά.
  • Ζητήστε βοήθεια από επαγγελματίες και μην ακούτε τον οποιοδήποτε σας συμβουλεύει. Μερικές φορές η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια.
  • Αποδεχτείτε το γεγονός ότι κάθε προσπάθεια μπορεί να έχει προβλήματα, δυσκολίες ή ακόμα και πισωγυρίσματα. Μην χρησιμοποιείτε τα εμπόδια αυτά ως δικαιολογία για να σταματήστε την δίαιτα σας.
  • Μην παλεύετε και μην μαλώνετε με τον εαυτό σας. Είναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ σας ουσιαστικός σύμμαχος.

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Πηγές:

1.Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τμήμα Ιατρικής, Α΄ Ψυχιατρική Κλινική, Β. Χολέβα, Ε. Παρλαπάνη, Β-Π. Μπόζικας, Κ. Φωκάς “Eγχειρίδιο Kλινικής Eκπαίδευσης στην Ψυχική Υγεία“,UNIVERSITY STUDIO PRESS, (Θεσσαλονίκη, 2004).

2.Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (2004). Συνηγορία για την ψυχική υγεία: πακέτο οδηγιών για την πολιτική και τις υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας.

3.Worthington-Roberts, B.-Williams Rodwell S.: “Nutrition Through the Life Cycle“, 3th Edition.

Comments are closed.

Scroll To Top