Νέα άρθρα

Αλκοόλ και αύξηση βάρους: παχαίνει το αλκοόλ;

Αλκοόλ και αύξηση βάρους: παχαίνει το αλκοόλ;

Η απάντηση είναι όχι. To αλκοόλ δεν παχαίνει άμεσα, αλλά έμμεσα.

Αλκοόλ και αύξηση βάρους

Η κατανόηση των μηχανισμών μεταβολισμού (αναβολισμού και καταβολισμού) των θρεπτικών συστατικών που καταναλώνουμε από τις τροφές μας καθημερινά, θα μας βοηθήσει να αντιληφθούμε με ποιον τρόπο συντελεί τελικά η κατανάλωση αλκοόλ (οινοπνεύματος) στην αύξηση του βάρους μας.

Το οινόπνευμα ή αλλιώς αιθυλική αλκοόλη, είναι μια ουσία την οποία ο οργανισμός μας δεν μπορεί να αποθηκεύσει γιατί δεν διαθέτει τα κατάλληλα ένζυμα για την μετατροπή του σε κάποια αποθηκεύσιμη μορφή ενέργειας. Ως εκ τούτου, όλη η ποσότητα της αλκοόλης που τελικά εισέρχεται στον οργανισμό μας από την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών, οξειδώνεται και μάλιστα κατά προτεραιότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα μακροθρεπτικά συστατικά της διατροφής μας, τους υδατάνθρακες, τις πρωτεΐνες και τα λίπη.

Αυτή η οξείδωση του καταλισκόμενου οινοπνεύματος που λαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας, αποδίδει θερμίδες (7 kcal/gr οινοπνεύματος) στον οργανισμό καλύπτοντας πολλές από τις ενεργειακές του ανάγκες την στιγμή της κατανάλωσης, ενέργεια που όμως δεν μπορεί να αποθηκευτεί από τον οργανισμό παρά μόνο να χρησιμοποιηθεί εξ ολοκλήρου και άμεσα, συμβάλλοντας (μεταξύ άλλων) κυριότερα στην αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος.

Η προσφορά της άμεσα αξιοποιήσιμης ενεργείας από το αλκοόλ στον οργανισμό, σταματά την οξείδωση και την καύση των θερμίδων των υπόλοιπων τροφών, ειδικά δε των τροφών που καταναλώνονται ταυτόχρονα με το αλκοόλ, με αποτέλεσμα την αποθήκευση τελικά μεγαλύτερου ποσού θερμίδων και ενέργειας σε μορφή λίπους από τις υπόλοιπες τροφές που εισέρχονται στον οργανισμό.

Αλκοόλ και αύξηση βάρους: παχαίνει το αλκοόλ;

Αλκοόλ και αύξηση βάρους: παχαίνει το αλκοόλ;

Τελικά παχαίνει το αλκοόλ;

Το αλκοόλ παχαίνει έμμεσα, όχι επειδή μπορεί να αποθηκευτεί ως λίπος στον λιπώδη ιστό, αλλά επειδή προηγείται της καύσης των θερμίδων των υπολοίπων θρεπτικών συστατικών αλλά και του ήδη αποθηκευμένου λίπους, οδηγώντας στην περαιτέρω συσσώρευση λίπους (και ιδιαίτερα κοιλιακού λίπους) στον λιπώδη ιστό κυρίως της κοιλιακής χώρας.

Ένας γενικός κανόνας μας υπενθυμίζει ότι όσους περισσότερους βαθμούς αλκοόλης έχει ένα ποτό που καταναλώνουμε, τόσο περισσότερο αλκοόλ θα έχει στην σύσταση του και άρα τόση περισσότερη ενέργεια σε μορφή θερμίδων θα αποδώσει στον οργανισμό κατά την οξείδωση του, καθυστερώντας για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα την καύση των θερμίδων των υπολοίπων θρεπτικών συστατικών.

Νεότερα ροφήματα χωρίς αλκοόλ, δεν έχουν αλκοόλη και προφανώς δεν συμβάλουν με τον προαναφερθέντα τρόπο στην αύξηση του βάρους τους σώματος μας, χρειάζονται όμως προσοχή γιατί συνήθως περιέχουν πολλή ζάχαρη ή/και υδατάνθρακες όπως σιτάρι, κριθάρι, βρώμη, βύνη.

⊗Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο εάν δεν θέλετε να προσθέσετε βάρος και κυρίως λίπος στην περιοχή της κοιλιάς!

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

 Πηγές:

1.Κατσιλάμπρος, Τσίγκος “ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ: Η Πρόληψη και η Αντιμετώπιση μιας Παγκόσμιας Επιδημίας”, (έκδοση του Π.Ο.Υ, Γενεύη, 2000).

Comments are closed.

Scroll To Top