Νέα άρθρα

Το ρόδι

Το ρόδι

Γνωρίζετε πόσο θρεπτικό είναι το ρόδι για την υγεία;

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά νόστιμο και πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες φθινοπωρινό φρούτο που μπορούμε να το βρούμε άφθονο στην Ελληνική επικράτεια. Οι ροδιές παράγουν φρούτα σε 3 διαφορετικές ποικιλίες, ξινά γλυκά και ημίγλυκα με σχεδόν μηδενικές διαφορές στην θρεπτικότητα, αλλά σημαντική διαφορά στην γεύση. 

Εάν τα αγοράσουμε, διαλέγουμε τα πιο “βαριά”, αυτά που έχουν γυαλιστερή όψη και μεγαλύτερο βάρος που θεωρητικά θα έχουν και περισσότερο καρπό. Τα κούφια ρόδια πιθανόν να είναι χαλασμένα, άγουρα ή μερικώς γινωμένα.

Εάν μαζεύουμε ρόδια από το δέντρο, δεν τα αποχωρίζουμε από το κοτσάνι τους ώστε να μπορούμε να τα διατηρήσουμε φρέσκα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ όσα αγοράζουμε ή κόβουμε μεμονωμένα, τα διατηρούμε στο ψυγείο. Το ρόδι μπορεί να καθαριστεί και να διατηρηθεί για αρκετό καιρό στην κατάψυξη ώστε να χρησιμοποιείται πάντα σχεδόν σαν το φρέσκο!

Θρεπτικές ιδιότητες του ροδιού

1. Πρόκειται για φρούτο πλούσιο σε βιταμίνες C, βιταμίνη Κ, σίδηρο, κάλιο, φυτικές ίνες και φυλλικό οξύ. Αποτελεί άριστο τονωτικό για το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ το φυλλικό οξύ βοηθά στην αιμοποίηση (την παραγωγή αίματος).

2. Παρουσιάζει αντιγηραντικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες καθώς είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι τανίνες, οι οι ανθοκυανίνες ή το ελλαγικό οξύ.  Οι ουσίες αυτές εμποδίζουν την οξείδωση σε επίπεδο κυττάρου καταπολεμώντας τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, δρώντας έτσι ενάντια στην καταστροφή των κυττάρων και στην γήρανση του δέρματος,

3. Η αντιοξειδωτική αυτή του ικανότητα ροδιού και του χυμού ροδιού, υπολογίζεται σε μελέτες ως διπλάσια από αυτή που παρουσιάζει το πράσινο τσάι.

4. Το ρόδι και 0 χυμός του ροδιού είναι πλούσιος σε βιταμίνη C, γι’ αυτό και ασκεί  προστατευτική δράση έναντι των ιώσεων καλύπτοντας το 35% με 40% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας (Σ.Η.Π) βιταμίνης C που έχει ανάγκη ένας μέσος ανθρώπινος οργανισμός, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες,

5. Είναι κατάλληλο για τους βαρείς καπνιστές που χρειάζονται μεγαλύτερες ποσότητες βιταμίνης C για να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα, λόγω των βλαβερών επιδράσεων του καπνού,

6.Περιέχει ικανές ποσότητες καλίου και για τον λόγο αυτό είναι κατάλληλο για αθλητές που αποβάλλουν κάλιο και νάτριο μέσω του ιδρώτα κατά την έντονη άσκηση,

7. Οι αντιοξειδωτικές του ουσίες ασκούν προστατευτική δράση στο αγγειακό σύστημα ενισχύοντας την ελαστικότητα (και την ενδοτικότητα) των αγγείων, προστατεύοντας  από τις καρδιαγγειακές παθήσεις που οφείλονται στην σκλήρυνση των αγγειακών τοιχωμάτων.

Ρόδι και ευεργετικός χυμός:

1 ποτήρι χυμού 240ml φυσικού χυμού ροδιού μπορεί να μας προσφέρει:

  • Περίπου 134 θερμίδες,
  • Εκ των οποίων 35 γραμμάρια σακχάρων που προέρχονται από την φρουκτόζη (και όχι από την σακζαρόζη, δηλαδή την ζάχαρη),
  • Λιγότερο από  1 γραμμάριο λίπους,
  • 60 μgr φυλλικού οξέος, μιας βιταμίνης που βοηθά στην αιμοποίηση,
  • 533 mgr Κάλιο,
  • 700 mgr αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες-φλαβονοειδή,
  • 18 mgr Βιταμίνη C,
  • 28 μgr Βιταμίνη Κ.
Το ρόδι

Το ρόδι

Γνωρίζετε πώς να καθαρίσετε εύκολα το ρόδι;

Πώς καθαρίζεται το ρόδι;

Πώς καθαρίζεται το ρόδι;

Πώς μπορούμε να καθαρίσουμε το ρόδι χωρίς να λερωθούμε και χωρίς να χάσουμε τα πολύτιμα σποράκια του;

Το ρόδι μπορεί να καθαριστεί εύκολα εάν το κόψουμε την μέση και το βυθίσουμε σε ένα μεγάλο μπολ με νερό. Βυθισμένο μέσα στο νερό, μπορούμε να ξεκινήσουμε να το καθαρίζουμε έτσι ώστε τα σποράκια του να πέσουν στον πάτο του μπολ και να μπορούν να σουρωθούν εύκολα ώστε να μαζευτούν.

 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Πηγές:

  1. Αντωνία Τριχοπούλου: «ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ», 3η έκδοση, εργαστήριο υγιεινής και επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών (επιστημονικές εκδόσεις Παρισιανού, Αθήνα.

         2.Μαρία Χασαπίδου – Άννα Φαχαντίδου : «Διατροφή για υγεία, Άσκηση και Αθλητισμό», University Studio Press, (Θεσσαλονίκη 2002).

  1. Αντώνιος Ζαμπέλας : «κλινική διαιτολογία & διατροφή με στοιχεία παθολογίας», Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ Πασχαλίδη, (Θεσσαλονίκη 2007).

2021-10-04

Comments are closed.

Scroll To Top