Νέα άρθρα

Εσείς τι σωματότυπος είστε; Αναγνωρίστε τον σωματότυπο σας!

Σωματότυπος

Εσείς τι σωματότυπος είστε; Αναγνωρίστε τον σωματότυπο σας!

Είναι σίγουρα γνωστό ότι όλες οι γυναίκες δεν έχουμε τον ίδιο σωματότυπο, το λίπος μας δεν είναι κατανεμημένο στα ίδια πάντοτε σημεία και φυσικά δεν έχουμε τις ίδιες αναλογίες. Για τους λόγους αυτούς, δεν έχουμε όλες οι γυναίκες τις ίδιες ανάγκες σε άσκηση και δεν μπορούμε να ενταχθούμε στο ίδιο μοντέλο γυμναστικής για να διορθώσουμε το σώμα μας. Εσείς τι σωματότυπος είστε; Η παρακάτω εικόνα θα σας βοηθήσει να αναγνωρίζετε εύκολα τον σωματότυπο σας!

Τι είναι ο σωματότυπος;

Ο τύπος του σώματος μας (ο σωματότυπος δηλαδή) σχετίζεται με :

  • το γενετικό μας υλικό, με τα γονίδια μας, τα οποία ευθύνονται για την κατανομή του λίπους του σώματος μας σε συγκεκριμένα σημεία όπου εκεί έχει την τάση να αποθηκεύεται το περιττό λίπος.Τα σημεία αυτά λέγονται λιποαποθήκες (δρουν στην πραγματικότητα σας σημεία αποθήκευσης περιττού ή μη λίπους) και διαφέρουν από το ένα άτομο στο άλλο.

 

  • την κατασκευή του σκελετού μας, η οποία επίσης ελέγχεται από τα γονίδια μας, σχετίζεται όμως και με την φυσική μας κατάσταση ή με την γενικότερη υγεία μας.Το πάχος του σκελετού και η κατασκευή του επηρεάζουν την τελική μορφή του σώματος μας και αντίστοιχα τον σωματότυπο μας.

 

  • την ανάπτυξη ή μη του μυϊκού μας συστήματος. Είναι γνωστό όσο πιο ανεπτυγμένος είναι ο μυϊκός μας ιστός, τόσο λιγότερο λίπος έχουμε αποθηκευμένο σε εκείνο το σημείο.Το σύνολο λοιπόν των μυών μας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την κατανομή του λίπος στο σώμα μας και άρα τον σωματότυπο μας.

 

  • η διατροφή μας. Η διατροφή μας επηρεάζει το σύνολο του λίπους που θα δημιουργηθεί και άρα θα αποθηκευτεί στο σώμα μας.Όταν το λίπος περισσεύει στον οργανισμό μας, αποθηκεύεται στις αποθήκες λίπους του οργανισμού μας ως ένα εύλογο βαθμό. Στην συνέχεια το περιττό λίπος που σχηματίζεται, αρχίζει να γεμίζει τα λιποκύτταρα στο υπόλοιπο σώμα ακόμα και σε σημεία που δεν θα αποθηκευόνταν αν φυσικά δεν υπήρχε! Η διαδικασία αυτή καθορίζει, όχι απλά επηρεάζει, τον σωματότυπο γιατί διαμορφώνει ανάλογα το σχήμα σώματος μας.

 

  • το μέγεθος και ο αριθμός των λιποκυττάρων μας. Όσο πιο πολύ λίπος αποθηκεύουμε στο σώμα μας μέσω της διατροφής μας, τόσο πιο πολύ «φουσκώνουμε» τα λιποκύτταρα μας τα οποία μετά από την βρεφική ηλικία όπου και σχηματίζονται, ΔΕΝ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΠΟΤΕ σε αριθμό. Αυξάνουν μόνο σε μέγεθος. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να σκεφτούμε ότι στα παχύσαρκα βρέφη ο σωματότυπος καθορίζεται από πολύ νωρίς, ακριβώς επειδή με την παχυσαρκία πολλαπλασιάζονται τα λιποκύτταρα σε αριθμό, τα οποία στην συνέχεια θα συνεχίσουν να αυξάνουν σε μέγεθος.

Σωματότυπος

Ο σωματότυπος μήλο :

Στον σωματότυπο αυτό, τα επάνω μέρος του γυναικείου  κορμού παρουσιάζει το μεγαλύτερο ποσοστό λίπους, το οποίο δίνει ένα στρογγυλεμένο σχήμα, ογκώδες, δυσανάλογο με το κάτω μέρος του σώματος που παρουσιάζει σχεδόν πάντα φυσιολογικές διαστάσεις. Το περιττό λίπος στον σωματότυπο αυτό συγκεντρώνεται στην κοιλιά, το στήθος και το στομάχι, ενώ τα πόδια, οι μηροί και οι γλουτοί  είναι λεπτά και αδύνατα. Τα μπράτσα είναι συνήθως πλαδαρά με αρκετό λίπος που επιμένει και δεν χάνεται εύκολα αν δεν γυμναστεί επίμονα.

Ο σωματότυπος αχλάδι :

Ίσως ο πιο χαρακτηριστικός σωματότυπος για τις γυναίκες της Μεσογείου. Εδώ το κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι το περιττό λίπος έχει την τάση να συγκεντρώνεται στους μηρούς και στους γλουτούς. Οι γλουτοί είναι φαρδύτεροι από τους ώμους, σχηματίζοντας τα γνωστά επίμονα στην γυμναστική «ψωμάκια» και φυσικά η κυτταρίτιδα είναι σίγουρα παρούσα.  Τα χέρια είναι μακριά και λεπτά, χωρίς περιττό λίπος αλλά πρέπει επίσης να γυμναστούν κατάλληλα. Οι ώμοι είναι στενοί, αλλά ο κορμός μακρύς και συνήθως φυσιολογικός. Τα πόδια συχνά είναι «γεμάτα» και χρειάζονται επίσης γυμναστική.

Ο σωματότυπος κλεψύδρα :

Το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του σπάνιου σωματότυπου αυτού είναι ότι η μέση είναι ιδιαίτερα λεπτή, χωρίζοντας με χαρακτηριστικό τρόπο το επάνω από το κάτω μέρος του κορμού και δημιουργώντας το χαρακτηριστικό σχήμα της κλεψύδρας. Για τον λόγο αυτό, οι ώμοι έχουν αντίστοιχο φάρδος με τους γοφούς και δημιουργούν καλές αναλογίες, οι γλουτοί είναι τονισμένοι και οι γάμπες γυμνασμένες χωρίς περιττό λίπος. Οι ώμοι παρουσιάζουν μια δυναμικότητα και είναι φαρδύς.


Ο σωματότυπος παραλληλόγραμμο ή σωλήνας :


Εδώ  ο κορμός είναι μονοκόμματος και η μέση δεν ξεχωρίζει γιατί έχει και αυτή περιττό λίπος. Τα χέρια και τα πόδια είναι μακριά, έχουν όμως όγκο και πολλές φορές περιττό λίπος και για αυτόν λόγο το σώμα πρέπει να γυμνάζεται ομοιόμορφα. Το στήθος είναι μικρό χωρίς λιπώδη ιστό, ενώ οι γλουτοί είναι φυσιολογικοί αλλά δεν έχουν καμπύλες.

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Leave a Reply

Scroll To Top