Νέα άρθρα

Το προαγωνιστικό γεύμα

προαγωνιστικό γεύμα

Πολύ σημαντικός παράγοντας επιτυχίας στην διεξαγωγή της άσκησης , στην απόδοση στα αθλήματα ή στο γυμναστήριο είναι το λεγόμενο προαγωνιστικό γεύμα, το γεύμα δηλαδή που καταναλώνει ο αθλητής ή ο ασκούμενος πριν την άσκηση.

Ο κύριος στόχος του προαγωνιστικού γεύματος είναι η παροχή ενέργειας στον οργανισμό, η σωστή ενυδάτωση του και η διατήρηση της γλυκόζης του αίματος σε υψηλά επίπεδα , ώστε ο αθλητής να αποδώσει καλύτερα.

Ειδικότερα το προαγωνιστικό γεύμα:

  • Πρέπει να καταναλώνεται περίπου 2-3 ώρες πριν την προπόνηση , το γυμναστήριο ή τον αγώνα και είναι συνήθως το μεσημεριανό γεύμα όταν η άσκηση πραγματοποιείται νωρίς το απόγευμα.
  • Πρέπει να είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες για να δώσει ενέργεια στον οργανισμό (βρασμένο ρύζι, πατάτες πουρέ, μακαρόνια, κριθαράκι, πλιγούρι) αλλά να μην περιέχει τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες (προϊόντα από αλεύρι μαύρο-ολικής-σικάλεως-βρώμη ή φρούτα με την φλούδα τους )
  • Να περιέχει ελαιόλαδο σαν βασικό λιπαρό συστατικό , ενώ τα λίπη του γάλακτος , του τυριού και του γιαουρτιού που μπορούν να καταναλωθούν στο προαγωνιστικό γεύμα , καλό είναι να είναι μειωμένα γιατί είναι πιθανό να προκαλέσουν γαστρεντερικές διαταραχές.
  • Να υπάρχει επαρκής πρόσληψη υγρών (περίπου 3 ποτήρια από νερό, χυμό, ζωμό κρέατος , 1 ποτήρι μίξερ φρούτων ή/και συνδυασμός αυτών).
  • Πρέπει να αποφεύγεται η καφεΐνη και το αλκοόλ , τα καυτερά-βαριά-δύσπεπτα φαγητά , τα πολύ λιπαρά αλλά και τα πολύ γλυκά τρόφιμα που περιέχουν πολλή ζάχαρη-σιρόπι.

προαγωνιστικό γεύμα

 

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

One comment

Leave a Reply

Scroll To Top