Νέα άρθρα

Νιασίνη ή αλλιώς βιταμίνη Β3

Η νιασίνη, βιταμίνη Β3

Γνωρίζετε την σημαντικότητα της Νιασίνης;

Καλείται επίσης βιταμίνη ΡΡ ή αντιπελλαργική. Η βιταμίνη αυτή βρίσκεται σε ζωικά τρόφιμα συνήθως με την μορφή του νικοτιναμιδίου και στα φυτικά τρόφιμα με την μορφή του νικοτιναμιδίου και του νικοτινικού οξέος, ουσίες που δεν σχετίζονται με την νικοτίνη. Στα δημητριακά βρίσκεται με την μορφή του συμπλόκου νιακυτίνη, μορφή όμως που είναι βιολογικά  μη διαθέσιμη και για τον λόγο αυτό γίνεται συχνά εμπλουτισμός των δημητριακών με νικοτινικό οξύ.

Στον οργανισμό μας η Νιασίνη συντίθεται από το αμινοξύ τρυπτοφάνη σε απόδοση 60:1 (όπου 60 mg τρυπτοφάνης αντιστοιχούν σε 1 mg νικοτινικού οξέος. Οι ημερήσιες ανάγκες σε βιταμίνη Β3 ενός μέσου ενήλικα κυμαίνονται από τα 12 έως τα 20 mg, ανάλογα με την κατάσταση της υγείας , την επιφάνεια σώματος, την εγκυμοσύνη και την άσκηση. Θεωρείται σταθερή βιταμίνη που δεν καταστρέφεται εύκολα με την θέρμανση των τροφίμων ούτε διαλύεται εύκολα στο νερό κατά το μαγείρεμα των τροφών.

Η έλλειψη της βιταμίνης Β3

Η έλλειψη της βιταμίνης προκαλεί την ασθένεια πελάγρα : πρόκειται για μια ασθένεια του δέρματος (δερματίτιδα) που εκδηλώνεται με ερεθισμό του δέρματος, ερεθισμούς της γλώσσας, βλάβες στο στομάχι, τον γαστρεντερικό σωλήνα και το νευρικό σύστημα καθώς και πνευματικές διαταραχές.

Κυριότερα τρόφιμα που περιέχουν την Νιασίνη ή αλλιώς βιταμίνη Β3 είναι:

 

νιασίνη

Νιασίνη και τρόφιμα

 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

ΠΗΓΕΣ

1.Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τμήμα Ιατρικής, Τομέας Παθολογίας : «ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ», UNIVERSITY STUDIO PRESS, (Θεσσαλονίκη, 1998)

2.Αντώνιος Ζαμπέλας : «κλινική διαιτολογία & διατροφή με στοιχεία παθολογίας», Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ Πασχαλίδη, (Θεσσαλονίκη 2007).

3. Δημήτριος Φουρτουνόπουλος, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων-Διατροφής : “Επιστήμη τροφίμων Ι” ((Θεσσαλονίκη 2007).

 

 

 

Comments are closed.

Scroll To Top