Νέα άρθρα

Εδώ και 9 μήνες καθημερινής άσκησης, δεν έχω τα επιθυμητά αποτελέσματα και κατέληξα σε συμπλήρωμα διατροφικής πρωτεΐνης. Ακούγεται ότι δημιουργεί προβλήματα στο συκώτι. Ισχύει κάτι τέτοιο? Φέρουν τα ίδια προβλήματα και οι ”βιολογικές” πρωτεΐνες?

πρωτεΐνες

Ασχολούμαι με το γυμναστήριο και συγκεκριμένα ακολουθώ πρόγραμμα μυϊκής αύξησης  όγκου. Εδώ και 9 μήνες καθημερινής  άσκησης, δεν έχω τα επιθυμητά αποτελέσματα και κατέληξα σε συμπλήρωμα διατροφικής πρωτεΐνης. Ακούγεται ότι δημιουργεί προβλήματα στο συκώτι. Ισχύει κάτι τέτοιο? Φέρουν τα ίδια προβλήματα και οι ”βιολογικές” πρωτεΐνες? Τι μου προτείνετε να κάνω?

Είναι δύσκολο πράγματι να αυξήσετε τον όγκο της μυϊκής σας μάζας σε μεγάλο βαθμό μόνο με την διατροφή και την καθημερινή άσκηση και  κατά μία έννοια είναι λογικό που δεν τα έχετε καταφέρει αυτούς τους 9 μήνες.

Ο λόγος είναι ότι θα πρέπει να παίρνετε τόσες πολλές πρωτεΐνες με την διατροφή σας σε καθημερινή βάση για να μπορέσουν να αναβολισθούν σε μυϊκή μάζα, που είναι σχεδόν ακατόρθωτο να γίνει με απλή εμπλουτισμένη σε πρωτεΐνες διατροφή. Συνήθως σας συστήνουν να παίρνετε συμπληρώματα πρωτεϊνών ή αμινοξέων σε συνδυασμό με την καθημερινή άσκηση (π.χ. κρεατίνη, πρωτεΐνη, μπάρες πρωτεΐνης ή ενεργειακές μπάρες) ώστε να δείτε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

πρωτεΐνες

Το πρόβλημα με την πρωτεΐνη είναι ότι για να σας βοηθήσει να αυξήσετε τον μυϊκό σας όγκο, πρέπει να καταναλωθεί σε μεγάλες δόσεις και αυτό δημιουργεί προβλήματα πρώτα στα νεφρά, γιατί τα παραπροϊόντα μεταβολισμού των πρωτεϊνών αποβάλλονται σε κάποιο ποσοστό από τα νεφρά. Χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός της καθημερινής δόσης της πρωτεΐνης που λαμβάνει κανείς από την διατροφή και από το συμπλήρωμα, ώστε να μην επηρεαστούν τα νεφρά. Χρειάζονται επίσης εξετάσεις αίματος ελέγχου της λειτουργίας των νεφρών.

Όσο για το συκώτι, πράγματι επηρεάζεται και εκείνο γιατί τα συμπληρώματα πρωτεϊνών και αμινοξέων ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ 100% ΚΑΘΑΡΑ, δηλαδή χωρίς χημικές προσμίξεις ή χημική επεξεργασία. Τα χημικά πρόσθετα των συμπληρωμάτων αυτών έχει αποδειχθεί ότι είναι πιθανόν να επηρεάσουν την ηπατική λειτουργία, γι αυτό και εδώ οι εξετάσεις των ηπατικών ενζύμων κρίνονται απαραίτητες.

πρωτεΐνες

Πρέπει λοιπόν να είναι κανείς ιδιαίτερα προσεκτικός και να ενημερωθεί για την χημική σύσταση του σκευάσματος που πρόκειται να πάρει, καθώς επίσης και για την προέλευση του. Δεν λαμβάνουμε οτιδήποτε μας «πασάρουν», δεν υπερβάλουμε στις δόσεις των συμπληρωμάτων που παίρνουμε για να δούμε πιο γρήγορα και πιο θεαματικά αποτελέσματα, δεν ακολουθούμε κατά γράμμα τις συστάσεις του οποιουδήποτε έχει ακούσει κάτι σχετικό με το γυμναστήριο και την μυϊκή ενδυνάμωση, γιατί πολύ απλά κινδυνεύει η υγεία μας.

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Comments are closed.

Scroll To Top