Νέα άρθρα

Διατροφή και νόσος Alzheimer

1Alzheimer

Διατροφή και νόσος Alzheimer

Η νόσος Alzheimer είναι μια προοδευτικά εξελισσόμενη εκφυλιστική ασθένεια του εγκεφάλου και αποτελεί συχνά μια μορφή άνοιας. Το κυριότερο αποτέλεσμα που επιφέρει στον ασθενή είναι η απώλεια μνήμης, η μείωση της ικανότητας της σκέψης, της ομιλίας, η τρομακτική αλλαγή της προσωπικότητας. Τα συμπτώματα αυτά οφείλονται κατά κύριο λόγο στον εκφυλισμό και την  νέκρωση και των εγκεφαλικών κυττάρων, αλλά και στην μείωση των εγκεφαλικών νευροδιαβιβαστών (ακετυλοχολίνης).

Παράγοντες που ευνοούν στην εμφάνιση και στην εξέλιξη της νόσου είναι :

Όλα τα παραπάνω αποτελούν αιτίες αθηρωμάτωσης και απόφραξης των αρτηριών του εγκέφαλου αλλά και καταστροφής εγκεφαλικών κυττάρων και τριχοειδών αγγείων και  άρα εγκατάστασης της άνοιας.

Alzheimer

Alzheimer

 Ειδική διατροφή και νόσος Alzheimer :

Η πρόσληψη ορισμένων διατροφικών στοιχείων μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και την εξέλιξη της ασθένειας αυτής, κυρίως λόγω των αντιοξειδωτικών συστατικών τους δράσεων που προλαμβάνουν το οξειδωτικό στρες το οποίο δημιουργούν οι ελεύθερες ρίζες οξυγόνου στον εγκέφαλο των ηλικιωμένων και πασχόντων. Είναι καλό λοιπόν να προσλαμβάνονται ημερησίως :

  • Βιταμίνη B3 (νιασίνη) : βρίσκεται στο κρέας, στα ψάρια και τα πουλερικά, έχει αντιοξειδωτικές δράσεις και θεωρείται η σημαντικότερη βιταμίνη που πρέπει να χορηγείται σε αυτήν την ασθένεια.

 

  • Βιταμίνη Α : βρίσκεται στα γαλακτοκομικά, στα ψάρια και το συκώτι, έχει αντιοξειδωτικές δράσεις.

 

  • Βιταμίνη Ε :  βρίσκεται στα φυτικά έλαια, στα φρούτα, τους ξηρούς καρπούς, τα λαχανικά και το κρέας, έχει αντιοξειδωτικές δράσεις.

 

  • Βιταμίνη C : βρίσκεται στα εσπεριδοειδή, στις ντομάτες, στις πατάτες, στα λαχανάκια Βρυξελλών, στο κουνουπίδι και το μπρόκολο, στις φράουλες και το λάχανο, έχει αντιοξειδωτικές δράσεις και επεμβαίνει στην σύνθεση της μυελίνης των νευρικών κυττάρων και την παραγωγή των νευροδιαβιβαστών.

 

  • Βιταμίνες συμπλέγματος Β : Β1 , Β6, Β9, Β12 και φολλικό οξύ : βρίσκονται στο κρέας, τα δημητριακά, στους ξηρούς καρπούς, τα αυγά, τα λαχανικά και τα φρούτα, επεμβαίνουν στην σύνθεση της μυελίνης των νευρικών κυττάρων και την παραγωγή των νευροδιαβιβαστών.

 

  • Φλαβονοειδή : βρίσκονται στο πράσινο και το μαύρο τσάι και στο κρασί,  έχουν την ιδιότητα να καταστέλλουν την δράση του ενζύμου χολινεστεράση που καταστρέφει τον νευροδιαβιβαστή ακετυλοχολίνη.

 

  • Ασβέστιο : βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στο κόκκινο λάχανο και τα μπρόκολα και παρεμβαίνει στους μηχανισμούς δράσης των νευροδιαβιβαστών

 

  • Μαγνήσιο : βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στο κρέας, το γάλα και τους καρπούς και  διατηρεί την νευρομυϊκή ισορροπία.

 

  • Σελήνιο : βρίσκεται στα θαλασσινά και το σέλινο και έχει αντιοξειδωτικές δράσεις.

 

  • Ψευδάργυρος, χαλκός, κοβάλτιο : βρίσκονται στα θαλασσινά, στα κρέατα, στα προϊόντα κακάο και φαίνεται να έχουν ευεργετική δράση έναντι της ασθένειας.

 

  • Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα : βρίσκονται στα ψάρια και τα ιχθυέλαια και καθυστερούν την επιδείνωση των εγκεφαλικών λειτουργιών.

 

  • Κορεσμένα λιπαρά οξέα : βρίσκονται στο ελαιόλαδο, τα φυτικά λίπη και τους ξηρούς καρπούς και βοηθούν στην πρόληψη της νόσου.

 

Διατροφή και νόσος Alzheimer σημαίνει μεσογειακό πρότυπο διατροφής. Εάν στην καθημερινότητα μας καταναλώνουμε όλων των ειδών τα εποχικά φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά, ψάρια και θαλασσινά, δημητριακά και άλευρα ολικής άλεσης, όσπρια, αυγά και καλής ποιότητας άλιπα κρεατικά, εάν μειώσουμε το περιττό μας βάρος, την χοληστερίνη του αίματος μας, την πίεση και ρυθμίσουμε σωστά τον διαβήτη μας, βάζουμε τις βάσεις για να μην πέσουμε θύματα της ασθένειας. Αλλά και αν ακόμα αυτό συμβεί σε εμάς ή στο περιβάλλον μας, διατροφή και νόσος Alzheimer πάνε μαζί μέχρι το τέλος.

 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Ο ασθενής όποιος και αν είναι, από ότι και  αν πάσχει, έχει δικαίωμα στην διατροφή και μάλιστα στην ποιοτική διατροφή.

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Leave a Reply

Scroll To Top