Νέα άρθρα

5 φυσικές αντιβηχικές τροφές

5 φυσικές αντιβηχικές τροφές

Γνωρίζετε ποιες τροφές μπορούν να ανακουφίσουν τον ξερό βήχα;

Ορισμένες καθημερινές τροφές που έχουμε στο σπίτι ή μπορούμε εύκολα να προμηθευτούμε έχουν την δυνατότητα να βοηθήσουν σημαντικά στην ανακούφιση του ξερού βήχα:

5 φυσικές αντιβηχικές τροφές

5 φυσικές αντιβηχικές τροφές

5 φυσικές αντιβηχικές τροφές

  1. Μέλι: γνωστό από την αρχαιότητα για τον υπερκορεσμό του σε θρεπτικά συστατικά το μέλι έχει την ιδιότητα να ανακουφίζει από τον ξερό βήχα, αποτελεί θαυμάσιο μαλακτικό των βλεννογόνων και των αμυγδαλών, ενώ περιέχει πληθώρα θρεπτικών ουσιών. Χρησιμοποιείστε το στο τσάι και αντικαταστήστε με αυτό άλλες συνθετικές ή χημικές γλυκαντικές ουσίες.

 

  1. Τζίντζερ: πρόκειται για την ρίζα του φυτού πιπερόριζα με μεγάλη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες που μπορεί να χρησιμοποιεί στην μαγειρική, ως καρύκευμα, ως αφέψημα ή τσάι ή ακόμα ως αποξηραμένος καρπός. Η ελαφρά καυτερή του γεύση προσφέρει πρόσκαιρη ανακούφιση από τον πονόλαιμο, ανοίγει την όρεξη και εφοδιάζει τον οργανισμό με απαραίτητες αντιοξειδωτικές ουσίες. Είναι μικροβιοκτόνο και έχει δράση κατά της ναυτίας, των εμετών, της δυσπεψίας ενώ παρουσιάζει εξαιρετικές καρδιοτονωτικές ιδιότητες.

 

  1. Κουρκουμάς: πρόκειται για την σκόνη από το φυτό curcuma longa (turmeric) και αποτελεί κύριο συστατικό του κάρυ. Περιέχει β-καροτένιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, μαγνήσιο, σίδηρο, φωσφόρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Περιέχει επίσης την ουσία κουρκουμίνη η οποία παρουσιάζει αντιοξειδωτικές ιδιότητες εφάμιλλες με την βιταμίνη C και E καθώς και αντιφλεγμονώδεις δράσεις. Ιδιαίτερη ωφέλιμος είναι για τον πυρετό και τα κρυολογήματα.

 

  1. Ανανάς: ο φυσικός χυμός του ανανά είναι πλούσιος στην αντιοξειδωτική ουσία βρωμελαΐνη η οποία παρουσιάζει αντιφλεγμονώδεις, βλεννολυτικές και αντιπηκτικές δράσεις.

 

  1. Θυμάρι: Πρόκειται για ένα εξαιρετικό αντισηπτικό του αναπνευστικού συστήματος, αποχρεμπτικό βότανο αποτελεσματικό σε περιπτώσεις λοιμώξεων που συνοδεύονται από βήχα. Μπορούμε να πίνουμε το εκχύλισμα ή να το χρησιμοποιούμε στην μαγειρική.

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Υπενθυμίζεται ότι κανένα τρόφιμο, ουσία, αφέψημα ή βότανο δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ιατρική θεραπεία και θα πρέπει να χρησιμοποιείται κατόπιν ιατρικής συμβουλής, με την χρήση της κοινής λογικής.

ΠΗΓΕΣ

1.Γεωργίου Μανουσάκη : «ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ», έκδοση Γεωργίου Μανουσάκη, (2008).

2.Αντώνιος Ζαμπέλας : «κλινική διαιτολογία & διατροφή με στοιχεία παθολογίας», Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ Πασχαλίδη, (Θεσσαλονίκη 2007).

3.Πατάκας Δημ. «ΕΠΙΤΟΜΗ ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΑ» UNIVERSITY STUDIO PRESS, 2η έκδοση (Θεσσαλονίκη, 2006)

Comments are closed.

Scroll To Top