Νέα άρθρα

Monthly Archives: Ιανουάριος 2014

Σόγια: τα ευεργετικά ξηρά φασόλια σόγιας

φασόλια σόγιας

Σόγια: τα ευεργετικά ξηρά φασόλια σόγιας Γνωρίζετε τι είναι τα ξηρά φασόλια σόγιας; Ποια είναι η διατροφική τους αξία και πως μπορούν να μαγειρευτούν σωστά; Τα φασόλια σόγιας που παράγονται από την σόγια ή αλλιώς από την Γλυκίνη την Μεγάλη (Glycine Max), είναι ένα όσπριο με καταγωγή από την Ανατολική Ασία  που χρησιμοποιείται ευρέως σε όλες τις χώρες της Ασίας και ... Read More »

Λιναρόσπορος, λινάρι, λινέλαιο : μήπως τα χρησιμοποιώ λάθος;

Λιναρόσπορος

Ο λιναρόσπορος παράγεται από το λινάρι, ένα ετήσιο φυτό που οι κυριότερες ποικιλίες του είναι δύο : αυτές που καλλιεργούνται για τις ίνες τους και λέγονται κλωστικές και αυτές που καλλιεργούνται για τους σπόρους τους από όπου βγαίνει ένα είδος λαδιού, το λινέλαιο και οι λιναρόσποροι που είναι βρώσιμοι. Ο κάθε καρπός του φυτού έχει την μορφή κάψας και περιέχει 10 περίπου γυαλιστερά, ... Read More »

Το τσάι: Γνωρίζετε ότι το μήκος του κορδονιού του τσαγιού υποδεικνύει τον χρόνο βρασμού του στο νερό;

τσάι

Γνωρίζετε ότι το μήκος του κορδονιού του τσαγιού υποδεικνύει τον χρόνο βρασμού του στο νερό; Για να φτιάξετε ένα γευστικό φλιτζάνι τσάι απολαμβάνοντας το άρωμα, την γεύση και τα θρεπτικά συστατικά του, είναι πολύ βασικό να γνωρίζετε τα εξής: • Το νερό που χρησιμοποιείτε να έχει πολύ οξυγόνο και όχι πολλά άλατα (να μην είναι πολύ σκληρό). Όταν βράζει το ... Read More »

Ο «χαλασμένος» μεταβολισμός μου με εμποδίζει να χάσω βάρος. Τι να κάνω;

χαλασμένος μεταβολισμός

Χρόνια παλεύω με δίαιτες, χάνω βάρος αλλά αν αφεθώ λίγο ξαναβάζω τα κιλά που χάνω. Κάποια στιγμή σε κάποια μέτρηση που έκανα, μου είπαν ότι ο μεταβολισμός μου έχει «χαλάσει» και πως για να χάσω κιλά θα πρέπει να τρέφομαι με 400-500 θερμίδες το πολύ. Μου είναι όμως δύσκολο να αντέξω γιατί λιμοκτονώ. Τι μπορώ να κάνω για να χάσω ... Read More »

Όσπρια και θερμίδες: Παχαίνουν τα όσπρια;

Όσπρια και θερμίδες

Αποτελούν το λεγόμενο «φαγητό του φτωχού» και έχουν συνδυαστεί με την παράδοση και την σπιτική κουζίνα για πολλούς αιώνες, όχι μόνο στην χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό. Έθρεψαν γενιές και αποτέλεσαν χορταστική τροφή με αμέτρητες παραλλαγές και συνταγές. Σήμερα είναι πιο επίκαιρα από ποτέ λόγω του χαμηλού τους κόστους, αλλά και της μεγάλης θρεπτικής τους αξίας. Παχαίνει άραγε το ... Read More »

Πρωινό στις εξετάσεις: στυλό, νερό, χαρτομάντιλα και…σοκολάτα!

Πρωινό στις εξετάσεις: στυλό, νερό, χαρτομάντιλα και…σοκολάτα!

Πρωινό στις εξετάσεις: στυλό, νερό, χαρτομάντιλα και…σοκολάτα! Μια βασική παράμετρος επιτυχίας στις εξετάσεις είναι η διατροφή του ατόμου και ιδιαίτερα το πρωινό γεύμα που θα καταναλώσει, πηγαίνοντας το πρωί στο εξεταστικό κέντρο. Μερικές απλές και χρήσιμες συμβουλές  για το πρωινό στις  εξετάσεις είναι: Καλό θα ήταν ο υποψήφιος να ξυπνήσει τουλάχιστον 1 ώρα πριν φύγει για τις εξετάσεις, ώστε να ... Read More »

Σίδηρος και εγκυμοσύνη : Ποιες είναι οι καλύτερες πηγές σιδήρου;

σίδηρος και εγκυμοσύνη

Ένα από τα πιο σημαντικά μέταλλα για την υγεία του οργανισμού της εγκύου είναι ο σίδηρος. Ένα εξαιρετικά ουσιώδες για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού της αλλά και του εμβρύου μέταλλο, αφού μεταφέρει οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματος της και του εμβρύου. Στην διάρκεια της εγκυμοσύνης, υπάρχει μια σημαντική αύξηση του αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων της μητέρας κατά ... Read More »

Διατροφή και γονιμότητα: πώς σχετίζονται;

Διατροφή και γονιμότητα

Διατροφή και γονιμότητα: πώς σχετίζονται; Η ισορροπημένη διατροφή, η διατήρηση του βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα, το στρες, το αλκοόλ, το κάπνισμα και ο γενικότερος τρόπος ζωής της σημερινής γυναίκας, παίζουν σημαντικό ρόλο στο κομμάτι που αφορά στην γονιμότητα. Διατροφή και γονιμότητα Σύμφωνα με μια μεγάλη μελέτη που διεξήχθη σε Αμερικανίδες νοσηλεύτριες, την ονομαζόμενη «U.S Needle Study» που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία ... Read More »

Η μπανάνα : 8 σημαντικά οφέλη για την υγεία

μπανάνα

Η μπανάνα είναι ένα από τα πιο ενοχοποιημένα φρούτα, παρεξηγημένα και παραμελημένα από τα άτομα που βρίσκονται σε δίαιτα ή που προσέχουν το βάρος τους. Ο λόγος είναι η λανθασμένη εντύπωση πως η μπανανα παχαίνει λόγω των υποτιθέμενων πολλών της θερμίδων. Μπανάνα : θρεπτική αξία ανά 100 γραμμάρια προϊόντος Η μπανάνα είναι από τα πιο ωφέλημα φρούτα γιατί παρέχει στον ... Read More »

Η αρωματική ρίγανη

Ρίγανη, το πιο κλασσικό αρωματικό. Σε πολλά μέρη την αποκαλούν ως το «μπαχαρικό της πίτσας». Φυτρώνει παντού στην Ελλάδα από μόνη της και σε βουνά και σε θάλασσες. Αντέχει στο κρύο, προτιμά θερμά και ξηρά κλίματα αλλά και πολλές χειμωνιάτικες βροχές. Στην χώρα μας υπάρχουν τουλάχιστον 50 καταγεγραμμένα είδη ρίγανης και όλα παρουσιάζουν αυτό το χαρακτηριστικό έντονο άρωμα. Για να ... Read More »

Scroll To Top