Νέα άρθρα

Ο «χαλασμένος» μεταβολισμός μου με εμποδίζει να χάσω βάρος. Τι να κάνω;

χαλασμένος μεταβολισμός

Χρόνια παλεύω με δίαιτες, χάνω βάρος αλλά αν αφεθώ λίγο ξαναβάζω τα κιλά που χάνω. Κάποια στιγμή σε κάποια μέτρηση που έκανα, μου είπαν ότι ο μεταβολισμός μου έχει «χαλάσει» και πως για να χάσω κιλά θα πρέπει να τρέφομαι με 400-500 θερμίδες το πολύ. Μου είναι όμως δύσκολο να αντέξω γιατί λιμοκτονώ. Τι μπορώ να κάνω για να χάσω κιλά χωρίς να πεινάω;

 

Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει «χαλασμένος» μεταβολισμός. Και τούτο γιατί ο μεταβολισμός στην ουσία είναι η ίδια η διαδικασία της ζωής. Συνεχής και ασταμάτητος. Αυτό όμως που είναι δυνατόν να συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις ανθρώπων είναι ότι ο δικός τους οργανισμός κάνει αρκετά λιγότερες καύσεις από έναν μέσο οργανισμό στο εικοσιτετράωρο. Αντί δηλαδή για 1300-1500 kcal/24 ώρες που είναι ο μέσος μεταβολισμός μιας γυναίκας στην ενηλικίωση, είναι πιθανόν να μεταβολίζει κάνεις 1000-1200 θερμίδες/24 ώρες ή ακόμα και κάτω από αυτό το ποσό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι :

  • Για να χάσει κιλά ένας τέτοιος οργανισμός θα πρέπει να καταναλώνει αρκετές θερμίδες την ημέρα. Δηλαδή, θα πρέπει να τροφοδοτείται με τουλάχιστον 1000 θερμίδες την ημέρα, έτσι ώστε να έχει την δυνατότητα να έχει συνεχές καύσιμο υλικό για να μεταβολίζει. Κόβοντας το φαγητό και λαμβάνοντας 400-500 θερμίδες την ημέρα, ο οργανισμός ενός ατόμου βρίσκεται στο όριο : δεν έχει αρκετό καύσιμο υλικό, ρίχνει και άλλο το επίπεδο των καύσεων του, (κάτω 1000 θερμίδες), γιατί δεν μπορεί να τα «βγάλει πέρα» και φυσικά δεν μπορεί να χάσει κιλά. Χάνει πολλά υγρά και μυϊκή μάζα και όχι λίπος. Αντίθετα λοιπόν σε ότι πιστεύουμε, το να καταναλώνουμε πολύ λίγες θερμίδες διότι θεωρούμε ότι μας εμποδίζει ένας «χαλασμένος» μεταβολισμός να χάσουμε κιλά, μας οδηγεί στο να ρίχνουμε και άλλο το επίπεδο των καύσεων μας ενώ παράλληλα χάνουμε υγρά και μυϊκή μάζα και όχι το περιττό λίπος μας.

 

  • Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το είδος των θερμίδων που είναι καλό να καταναλώνουμε. Όλες οι θερμίδες που τρώμε στον οργανισμό μας δεν γίνονται το ίδιο πράγμα. Κάποιες μετατρέπονται σε λίπος και κάποιες όχι. Το διαιτολόγιο μας λοιπόν θα πρέπει να έχει λιγοστές θερμίδες που να μετατρέπονται σε λίπος, ώστε να μπορούμε να χάνουμε βάρος χωρίς να αποθηκεύουμε λίπος.

 

  • Η τακτική σωματική άσκηση θα μας βοηθήσει να αυξήσουμε τον μεταβολισμό μας που είναι ήδη χαμηλός. Η εξήγηση είναι πολύ απλή : η άσκηση θα αυξήσει τον μυϊκό ιστό, ο οποίος με την σειρά του αυξήσει τον μεταβολισμό γιατί πολύ απλά ο μυϊκός ιστός είναι σχεδόν αποκλειστικά υπεύθυνος για τις καύσεις του οργανισμού μας. Αυξάνοντας την άσκηση, αυξάνεται σε ρυθμό καύσεων ο «χαλασμένος» μεταβολισμός και το βάρος χάνεται με μεγαλύτερη συχνότητα και ευκολία.

 

  • Είναι σκόπιμο να έχουμε πάντοτε στο μυαλό μας μια σημαντική αρχή : να έχουμε υπομονή και επιμονή γιατί αυτές οι αλλαγές στον οργανισμό δεν γίνονται από την μια μέρα στην άλλη.

 

  • Ένας «χαλασμένος» μεταβολισμός λοιπόν : χρειάζεται ένα διαιτολόγιο σχεδιασμένο με τουλάχιστον 1000 θερμίδες ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΣΩΣΤΕΣ και παράλληλη άσκηση κάθε μέρα, από 20 λεπτά και πάνω (περπάτημα, ποδήλατο κανονικό ή στατικό, διάδρομο ή οποιαδήποτε παρόμοιας μορφής άσκηση). Χρειάζεται ακόμα υπομονή και επιμονή για να πετύχει η μείωση του σωματικού βάρους στα επιθυμητά επίπεδα!

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Comments are closed.

Scroll To Top