Νέα άρθρα

Πασχαλινά φαγητά και θερμίδες : η ποσότητα κάνει την διαφορά

Πασχαλινά φαγητά

Πασχαλινά φαγητά και θερμίδες : η ποσότητα κάνει την διαφορά

Γνωρίζετε πόσες θερμίδες προσλαμβάνουμε στο γιορτινό τραπέζι της Λαμπρής; Οι περισσότεροι αντιλαμβανόμαστε ότι τα λιπαρά κρέατα, το αρνί, το κατσίκι, η μαγειρίτσα, τα παϊδάκια και όλα τα υπόλοιπα Πασχαλινά φαγητά μας φιλοδωρούν με πολλές θερμίδες, στην πραγματικότητα όμως κίνδυνο για το βάρος μας δεν αποτελούν μόνο αυτά! Τα Πασχαλινά κουλουράκια, οι πατάτες φούρνου, το αθώο τζατζίκι ή το λευκό τυρί μπορεί να μην μας «γεμίζουν το μάτι σε σχέση με τις θερμίδες, συμβάλλουν όμως σημαντικά στην αύξηση του βάρους μας!

Πασχαλινά φαγητά

Πασχαλινά φαγητά

Πασχαλινά φαγητά και θερμίδες : η ποσότητα κάνει την διαφορά

Δεν αρκεί λοιπόν να αποφύγουμε το σοκολατένιο Πασχαλινό αυγό : και τα κουλουράκια μπορούν μας παχύνουν. Δεν αρκεί να αποφύγουμε τις τηγανιτές πατάτες : και οι πατάτες φούρνου έχουν εξίσου πολλές θερμίδες και φυσικά δεν είναι συνετό να αντικαταστήσουμε τα αρνίσια παϊδάκια με τα κατσικίσια, είναι σχεδόν το ίδιο! Για τον λόγο αυτό, είναι σκόπιμο να αποφύγουμε να καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες από τα συνήθη Πασχαλινά φαγητά, ώστε να προφυλαχτούμε από τις πολλές και φυσικά περιττές θερμίδες.

Ο παρακάτω πίνακας θα μας βοηθήσει να αντιληφθούμε ότι πολλές και κακές θερμίδες δεν έχουν μόνο τα λιπαρά κρέατα, έχουν και οι συνοδευτικές λιχουδιές! Προσοχή λοιπόν και μέτρο όχι μόνο στο κρέας, αλλά και στα υπόλοιπα εδέσματα.

Πασχαλινά φαγητά

Πασχαλινά φαγητά

Πασχαλινά φαγητά και θερμίδες

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΦΑΓΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ σε μερίδες (γραμμάρια) ΘΕΡΜΙΔΕΣ

(kcal)

ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ

(mgr)

1 βραστό αυγό ολόκληρο 75 215
τσουρέκι  απλό (1 λεπτή φέτα περίπου 60 γρ.) 100 74
τζατζίκι (3 κουταλιές σούπας περίπου 100γρ.) 100 7
τυρί φέτα (1 κομμάτι 50 γρ. όσο 1 φρυγανιά) 125 35
1 κομμάτι κοκορέτσι (περίπου 100 γρ. όσο 1 λεπτή φέτα) 190 130
κατσίκι ψητό ψαχνό από μπούτι (περίπου 100γρ.) 180 90
κουλουράκια Πασχαλινά (2 τεμάχια) 230 60
Πασχαλινό σοκολατένιο αυγό (1 μικρό κομμάτι 50 γρ.) 260 5
αρνί ψητό ψαχνό από μπούτι (περίπου 100γρ.) 270 110
πατάτες φούρνου (περίπου 200γρ. όσο 2 μεγάλες πατάτες) 280 0
αρνί ψητό παϊδάκι από ωμοπλάτη (περίπου 100γρ.) 320 110
αρνίσια παϊδάκια ψητά σχάρας  (περίπου 100γρ.) 360 110
πατάτες τηγανιτές (περίπου 200γρ. όσο 2 μεγάλες πατάτες) 560 0
1 πιάτο μαγειρίτσα με αυγολέμονο (1 πιάτο βαθύ περίπου 300γρ.) 630 570

 

ΠΗΓΕΣ :

  • Αντωνία Τριχοπούλου: «ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ», 3η έκδοση, εργαστήριο υγιεινής και επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών (επιστημονικές εκδόσεις Παρισιανού, Αθήνα)

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Leave a Reply

Scroll To Top