Νέα άρθρα

Ξένα τυριά και λίπος

Ξένα τυριά και λίπος

Ξένα τυριά και λίπος

Ξένα τυριά και λίπος

Γνωρίζετε ποια ξένα τυριά έχουν το περισσότερο λίπος σε σχέση με την Ελληνική Φέτα;

 

Τα εισαγόμενα τυριά έχουν εισβάλει για τα καλά στο Ελληνικό τραπέζι και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Έχουν όμως λιπαρά; Ποια είναι η περιεκτικότητα τους σε ασβέστιο και σε νάτριο; Ποια είναι η διαφορά τους από την Ελληνική Φέτα;

 Ο παρακάτω πίνακας μπορεί να μας δώσει μια ιδέα για την περιεκτικότητα των ξένων κίτρινων ή λεύκων τυριών σε λίπος ώστε να γνωρίζουμε ποια τυριά είναι καλό να συμπεριλαμβάνουμε στην διατροφή μας.

Ξένα τυριά και λίπος :

Θρεπτική ανάλυση των πιο γνωστών ξένων τυριών ανά 100 γρ.

 

Ξένα τυριά και λίπος

Ξένα τυριά και λίπος

 

Ξένα τυριά και λίπος

Ξένα τυριά και λίπος

Ξένα τυριά και λίπος. Από τον πίνακα διαπιστώνουμε ότι :

  • Τα περισσότερα ολικά λιπίδια βρίσκονται στο Τσένταρ και στο μπλε τυρί Στίλτον. Αυτά τα τυριά μπορούν να καταναλωθούν σε μικρές ποσότητες αλλά όχι σε καθημερινή βάση. Ταυτόχρονα, τα τυριά αυτά δεν έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ασβέστιο και είναι μέτρια έως πολύ αλατισμένα.
  • Τα περισσότερα κορεσμένα (κακά) λιπαρά για την διατροφή μας βρίσκονται επίσης στα 2 αυτά τυριά, ενώ το αγαπημένο μας Γκούντα και η γνωστή μας Παρμεζάνα ακολουθούν στην λίστα με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κακά λιπαρά.
  • Γενικά τα μπλε τυριά Stilton, Danish Blue, αλλά και το Roquefort έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα (κακά) λιπαρά και για αυτό τον λόγο θα πρέπει να αποφεύγονται από όλους όσους αποφεύγουν τα λιπαρά λόγω χοληστερίνης.
  • Το τυρί Mozzarella αλλά και η δική μας Φέτα έχουν μέτρια περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη σε σχέση με τα υπόλοιπα ξένα τυριά, υστερούν κατά πολύ σε περιεκτικότητα ασβεστίου ενώ η Φέτα είναι ένα υπέρ-αλατισμένο τυρί.
  •  Την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες έχει η Παρμεζάνα και ακολουθούν το Edam, το Cheddar και το Gouda.
  • Το τυρί Cottage έχει πολύ λίγα λιπαρά και μπορεί να καταναλωθεί σε καθημερινή βάση και σε μεγαλύτερες ποσότητες, υστερεί φυσικά σε ασβέστιο και σε περιεκτικότητα πρωτεϊνών.

 

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Leave a Reply

Scroll To Top