Νέα άρθρα

Κοινό κρυολόγημα και κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής

Κοινό κρυολόγημα

Κοινό κρυολόγημα και κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής

Γνωρίζετε συμπληρώματα διατροφής και ποια βότανα είναι κατάλληλα για να ανακουφίσουν από τα συμπτώματα του κοινού κρυολογήματος;

Το κοινό κρυολόγημα που όλοι οι άνθρωποι καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τουλάχιστον 1 φορά κατά την διάρκεια του χειμώνα παραδόξως δεν σχετίζεται με την χαμηλή θερμοκρασία του περιβάλλοντος, όπως συχνά πιστεύουμε ούτε καν και με την έκθεση μας στο κρύο, τα παγωμένα ρεύματα αέρος, την βροχή ή το χιόνι. Το κοινό κρυολόγημα προκαλείται από την παραμονή μας σε κλειστούς περιορισμένους χώρους χωρίς επαρκή εξαερισμό, όπου τα εκατοντάδες ήδη ιών που κυκλοφορούν στον αέρα που αναπνέουμε, μεταδίδονται στον οργανισμό μας μέσω των σταγονιδίων του βήχα, του φτερνίσματος, της ομιλίας ή ακόμα και μέσω της χειραψίας.

Όσο πιο πολύ πεσμένο βρίσκουν οι ιοί αυτοί το ανοσοποιητικό μας σύστημα, τόσο πιο εύκολα μας προσβάλουν και πιο δύσκολα τους αντιμετωπίζουμε. Η χρησιμοποίηση διατροφικών συμπληρωμάτων ή/και φαρμακευτικών φυτών και βοτάνων αποσκοπεί είτε στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος είτε στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος και μπορούν να προσφέρουν άμεση ανακούφιση και ουσιαστική βοήθεια στους ασθενείς.

Είναι σημαντικό να προσθέσουμε ότι τα αντιβιοτικά δεν δρουν έναντι του κοινού κρυολογήματος γιατί δεν επιδρούν στους ιούς και δεν πρέπει να λαμβάνονται ως θεραπεία εκτός αν το άτομο παρουσιάσει σοβαρές επιπλοκές. Ο οργανισμός δημιουργεί βλέννα για να παγιδεύσει τους ιούς αυτούς, αποβάλλοντας τους με τον βήχα ή τα φτέρνισμα, ενώ η αύξηση της θερμοκρασίας τους σώματος συμβάλει καθοριστικά στην καταστροφή μεγάλου μέρος του αριθμού των ιών, από τις πρώτες κιόλας ώρες εκδήλωσης του.

Κοινό κρυολόγημα

Κοινό κρυολόγημα

Κοινό κρυολόγημα και ευπαθής ομάδες πληθυσμού

Οι πιο επιρρεπείς στο κοινό κρυολόγημα ομάδες ατόμων του πληθυσμού θεωρούνται :

  • Οι ασθενείς που πάσχουν από χρόνια νοσήματα και έχουν εξασθενημένο οργανισμό,
  • Όσοι υποφέρουν από νοσήματα που καταβάλουν το ανοσοποιητικό σύστημα,
  • Όσοι λαμβάνουν φάρμακα που καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα,
  • Τα παιδία που δεν έχουν ακόμα αναπτύξει πλήρη ανοσία έναντι των ιών,
  • Οι ηλικιωμένοι και οι υπερήλικες,
  • Άτομα που παρουσιάζουν συμπτώματα υπερκόπωσης,
  • Άτομα που δεν σιτίζονται σωστά ή επαρκώς.

 

Κοινό κρυολόγημα

Χρήσιμα διατροφικά συμπληρώματα για το κοινό κρυολόγημα

  • Βιταμίνη C : Η βιταμίνη αυτή δρα αντιικά. 1200 mg/ημέρα σε μοιρασμένες δόσεις που θα μπορούσαν να ενισχυθούν από φλαβονοειδή, ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες και ασβέστιο για την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού.
  • Β-καροτένιο : η βιταμίνη αυτή ενισχύει επίσης το ανοσοποιητικό και βοηθά στην επούλωση των ιστών που εκκρίνουν βλέννα, όπως ο βλεννογόνος της μύτης. Συνήθης δόση θεωρούνται οι 15000 διεθνής μονάδες (IU)/ημέρα.
  • L-Λυσίνη : πρόκειται για αντιική ένωση που πρέπει να λαμβάνεται με νερό (όχι άλλο υγρό) σε μια δόση 500 mg/ημέρα και σε 3 ξεχωριστές δόσεις. Δρα σε συνεργασία με την βιταμίνη C και την βιταμίνη Β6 που βοηθούν στην απορρόφηση της από τον οργανισμό.
  • Το σκόρδο : Πρόκειται για φυσικό αντιβιοτικό, ενισχυτικό του ανοσοποιητικού συστήματος. Στο εμπόριο κυκλοφορεί το λάδι σκόρδου που μπορούμε να λαμβάνουμε σε κάψουλες μαζί με τα γεύματα. Κάθε κάψουλα παρασκευάζεται από 500 mg νωπού σκόρδου, ενώ 2 κάψουλες την ημέρα είναι η συνήθης δόση.
  • Ο ψευδάργυρος : Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και για αυτό 30 mg ψευδαργύρου περίπου 3 φορές την ημέρα μπορούν να δράσουν ευεργετικά, μετά την έναρξη των συμπτωμάτων.
  • Από το βότανα η Εχινάτσεα : ισχυρό βακτηριοκτόνο, αντιικό και αντιφλεγμονώδες βότανο είναι ευεργετική σε συνήθη δόση 400 mg/ημέρα.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα συμπληρώματα διατροφής δεν υποκαθιστούν τον γιατρό μας και δεν πρέπει να καταναλώνονται σε υπερβολικές δόσεις. Όταν το κρυολόγημα επιμένει ή τα συμπτώματα δεν βελτιώνονται, είναι απαραίτητο να επικοινωνήσουμε με τον θεράποντα ιατρό μας.

Κρυολόγημα : επικαιρότητα

  1. Γεωργίου Μανουσάκη : «ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ», έκδοση Γεωργίου Μανουσάκη, (2008).
  2. Κατριού Δ. – Κρεμενόπουλος Γ. – Παντελιάδης Χ. «Παιδιατρική», Δ.Ε.Π, Τομέας Υγείας Παιδιού, Ιατρική σχολή Α.Π.Θ, (Θεσσαλονίκη 1997).

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Leave a Reply

Scroll To Top