Νέα άρθρα

Φυσικά συμπληρώματα διατροφής : Κανέλα η ευεργετική!

kanela-diaitologiagr

Φυσικά συμπληρώματα διατροφής : Κανέλα η ευεργετική!

Όταν λέμε κανέλα, εννοούμε την κανέλα από την Κεϋλάνη. Προέρχεται από το φυτό Cinnamomum zeylanicum, που φύεται στη Σρι Λάνκα. Είναι πολύ αρωματική, ελαφρώς πικάντικη και γλυκιά στην γεύση, ενώ το ξύλο της έχει χρώμα ανοιχτό καφέ ή μπεζ, που σχηματίζει διαδοχικά επιμέρους στρώματα που ενώ είναι πολύ λεπτά στην υφή, όταν τυλίγονται μαζί γίνονται συμπαγή. Η κανέλα Κεϋλάνης τρίβεται και σπάζει εύκολα ανάμεσα στα δάχτυλα, ενώ το φίνο άρωμα της, θυμίζει γαρύφαλλο και βανίλια.
Η κανέλα Κεϋλάνης έχει εκπληκτικές ιδιότητες ιδιαίτερα λόγω των πολυφαινολών της και κυρίως λόγω της ουσίας με τα αρχικά MHCP. Το πεπτίδιο αυτό μιμείται την δράση της ινσουλίνης στον οργανισμό και προσφέρει ευεργετικά αποτελέσματα σε όσους πάσχουν από διαβήτη. Έχει επίσης φλαβονοειδή που είναι ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, κουμαρίνη μια ουσία με αντιπηκτικές ιδιότητες, μέταλλα και φυτικές ίνες και ασκεί πολλές και διαφορετικές θετικές επιδράσεις στον οργανισμό, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες :

 

 

kanela-diaitologiagr1

 

Οι ευεγερτικές ιδιότητες της κανέλας :

 

  • Η κανέλα μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό της γλυκόζης, ρυθμίζοντας καλύτερα το “ζάχαρο” του αίματος, γιατί διεγείρει την έκκριση ινσουλίνης σε αρκετά μεγάλο βαθμό, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες και παρεμποδίζει την ανάπτυξη των μυκήτων που είναι ανθεκτικοί σε φαρμακευτική αγωγή (π.χ Candida Albicans, E.Coli), όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Έχει αντιπηκτικές ιδιότητες και βοηθά στην αποτροπή σχηματισμού θρόμβων στο αίμα, λόγω της κουμαρίνης που περιέχει, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Εμπλουτίζει την άμυνα του οργανισμού, γιατί είναι πλούσια  σε αντιοξειδωτικές ουσίες (βιοφλαβονοειδή), όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Είναι εξαιρετική πηγή μετάλλων, όπως μαγγάνιο, σίδηρο, ασβέστιο και φυτικών ινών, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Αυξάνει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο ενισχύοντας τη μνήμη, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Είναι πλούσια πηγή μαγνησίου, η οποία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της οστικής πυκνότητας, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Υποβοηθά τη λειτουργία της πέψης, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Μειώνει τη φλεγμονή και τον πόνο, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Μειώνει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Βοηθά στην πρόληψη των λοιμώξεων, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

  • Μειώνει τα συμπτώματα πόνων της εμμήνου ρύσεως, όταν όμως προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.

 

kanela-diaitologiagr2

 

Προφανώς έχετε προσέξει πως για να απολαύσει κανείς τις ιδιότητες της κανέλας, θα πρέπει θα καταναλώσει μεγάλη ποσότητα. Όταν την χρησιμοποιούμε στην μαγειρική, στην ζαχαροπλαστική , στα αφεψήματα ωμή ή μη, προφανώς δεν λαμβάνουμε τόση μεγάλη ποσότητα όσο θα έπρεπε ώστε οι συγκεντρώσεις των ουσιών αυτών να μας ωφελήσουν σε τόσο μεγάλο βαθμό. Από την άλλη μεριά, η υπερκατανάλωση της κανέλας λόγω της κουμαρίνης (τοξική δράση) που περιέχει, μπορεί να αποβεί τοξική για τον οργανισμό με απρόβλεπτες συνέπειες, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλες τις ουσίες.

 

Καταναλώστε λοιπόν κανέλα, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και με το μέτρο που αρμόζει σε όλα τα συστατικά της διατροφής μας, μην κάνετε υπερβολές και μην θεωρείτε την κανέλα ή οποιοδήποτε θρεπτικό βότανο, αφέψημα, συστατικό, τρόφιμο πανάκεια. Απατάσθε.

 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Comments are closed.

Scroll To Top