Νέα άρθρα

Γρίπη και διατροφή : τα κατάλληλα συμπληρώματα και βότανα

Γρίπη και διατροφή

Γρίπη και διατροφή : τα κατάλληλα συμπληρώματα και βότανα

Γρίπη και διατροφή : τα κατάλληλα συμπληρώματα και βότανα

Οι διάφορες μορφές γρίπης που μας προσβάλουν συνήθως κατά την διάρκεια του χειμώνα μπορούν να προκαλέσου λοίμωξη του αναπνευστικού συστήματος και οφείλονται σε κάποιο ιό. Τα συμπτώματα συνήθως εκδηλώνονται με έντονο πονόλαιμο, βήχα, πονοκέφαλο, ρίγη, μυαλγίες, κόπωση και εξάντληση και φυσικά πυρετό.

Γρίπη και διατροφή: ποια είναι τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής;

Από την έναρξη της γρίπης και μέχρι την πλήρη αποδρομή των συμπτωμάτων είναι σκόπιμο να σταματά κάθε προσπάθεια απώλειας βάρους, ο οργανισμός να τρέφεται σωστά με όσο περισσότερα θρεπτικά συστατικά, με φρούτα και λαχανικά, καλής ποιότητας κρέας, κοτόπουλο και ιδιαίτερα ζωμούς που παρασκευάζονται κε κόκκαλο, φυσικούς χυμούς εσπεριδοειδών. Πρέπει επίσης να υπάρχει επαρκής  ενυδάτωση του οργανισμού με υγρά και κυρίως νερό, ενώ όπου κρίνεται απαραίτητο και σε συνεννόηση με τον θεράποντα ιατρό είναι χρήσιμη η προσθήκη συμπληρωμάτων διατροφής στην καθημερινότητα του ασθενούς ώστε να καλυφθεί ο πάσχων οργανισμός με τις απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Γρίπη και διατροφή

Γρίπη και διατροφή

Μερικά αποδεδειγμένα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής αλλά και βότανα είναι :

  • Βιταμίνη C: σε ποσότητα 500 mg (χιλιοστά του γραμμαρίου), 3 φορές την ημέρα. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα αυξάνοντας τον αριθμό των λευκών αιμοσφαιρίων και βελτιώνει την ποιότητα τους. Βοηθά επίσης στον περιορισμό των συμπτωμάτων.
  • Αμινοξέα: σε ελεύθερη μορφή. Βοηθούν στην επούλωση των ιστών και ελαττώνουν τον πυρετό. Ειδικά η L- λυσίνη σε δοσολογία 500mg/ημέρα βοηθά στην καταπολέμηση των ιών και στην επούλωση των πληγών του στόματος που σχηματίζονται λόγω της κακουχίας.
  • Β-καροτένιο : Πρόκειται για ισχυρή αντιοξειδωτική βιταμίνη που βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η συνήθης δόση στην γρίπη είναι 1500 μονάδες IU την ημέρα.
  • Σελήνιο: Παρουσιάζει επίσης ισχυρή αντιοξειδωτική δράση ενισχυτική του ανοσοποιητικού συστήματος και η δοσολογία σε αυτές τις περιπτώσεις είναι 200μg (εκατομμυριοστά του γραμμαρίου)/ημέρα.
  • Ψευδάργυρος: σε μια δοσολογία 100mg/ημέρα σε 2 όμως δόσεις ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Σαν αρχική δόση με την έναρξη των συμπτωμάτων λαμβάνουμε 100mg/ημέρα και στην συνέχεια ελαττώνουμε σταδιακά στα 60mg/ημέρα μέσα σε διάρκεια μιας εβδομάδας.
  • Λάδι σκόρδου: 2 κάψουλες λάδι σκόρδου, 3 φορές την ημέρα μαζί με τα γεύματα. Το λάδι σκόρδου όπως και το σκόρδο έχει ισχυρή αντιική και βακτηριοκτόνο δράση χωρίς να παρουσιάζει την αντιαισθητική βαριά μυρωδιά του ωμού σκόρδου.

 

Γρίπη και διατροφή

Γρίπη και διατροφή

Γρίπη και διατροφή: ποια βότανα βοηθούν αποδεδειγμένα;

 

  • Εχινάτσεα: Από τα βότανα 200 mg εκχυλίσματος/ημέρα επί 3 εβδομάδες δρουν επίσης ενισχυτικά του ανοσοποιητικού.
  • Ευκάλυπτος: το αιθέριο έλαιο του σε εισπνοές ατμού, αποσυμφορεί την αναπνευστική οδό. Η δοσολογία είναι 6 σταγόνες αιθέριου ελαίου σε 1 φλιτζάνι βραστό νερό.

Τα συμπληρώματα διατροφής και τα βότανα που αναφέρθηκαν βοηθούν αποδεδειγμένα στην βελτίωση των συμπτωμάτων της γρίπης και είναι χρήσιμο να χρησιμοποιηθούν κατόπιν συνεννοήσεως με τον θεράποντα ιατρό στις δοσολογίες που αναφέρθηκαν. Η υπερβολική ή/και μακρόχρονη χρήση τους είναι πιθανό να προκαλέσει επιπρόσθετα προβλήματα υγείας και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να αποφεύγεται.

Πηγές :

  1. Γεωργίου Μανουσάκη : «ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ», έκδοση Γεωργίου Μανουσάκη, (2008).
  2. Κατριού Δ. – Κρεμενόπουλος Γ. – Παντελιάδης Χ. «Παιδιατρική», Δ.Ε.Π, Τομέας Υγείας Παιδιού, Ιατρική σχολή Α.Π.Θ, (Θεσσαλονίκη 1997).

 

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Leave a Reply

Scroll To Top