Νέα άρθρα

Αχλάδι και αχλαδόμηλο

Αχλάδι και αχλαδόμηλο

Γνωρίζετε τα οφέλη του αχλαδιού για την υγεία; Τι συμβαίνει στον οργανισμό μας όταν καταναλώνουμε 1 αχλάδι την ημέρα; Γνωρίζετε τι είναι το αχλαδόμηλο;

Το αχλάδι δεν είναι το πιο διαδεδομένο φρούτο του φθινοπώρου. Συνήθως δεν προτιμούμε να το καταναλώνουμε, δεν γνωρίζουμε τα  σημαντικά οφέλη του για την υγεία και για τον λόγο αυτό δεν αποτελεί την πρώτη επιλογή μας σε σχέση με άλλα πιο δημοφιλή φρούτα όπως το μήλο, η μπανάνα ή το ροδάκινο. Ποια είναι όμως τα οφέλη του αχλαδιού για την υγεία;

Ένα αχλάδι την ημέρα:

1) Ένα αχλάδι την ημέρα μας παρέχει περίπου το 7-11% της ημερήσιας συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης C. Φυσικά,  όλοι γνωρίζουμε ότι τα πορτοκάλια είναι η κύρια πηγή βιταμίνης C για τον οργανισμό μας, αλλά και τα αχλάδια αποτελούν εξίσου σημαντική πηγή της βιταμίνης αυτής! Η βιταμίνη C βοηθάει στην ισχυροποίηση του ανοσοποιητικού μας συστήματος καθώς και στην πρόληψη μολύνσεων και λοιμώξεων.

2) Τα αχλάδια αποτελούν σημαντική πηγή διαιτητικών-φυτικών ινών. Κάθε αχλάδι μας εφοδιάζει με περίπου 5 γραμμάρια φυτικών ινών, την στιγμή που η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα για την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου μας κυμαίνεται από 20-35 γραμμάρια ημερησίως.

3) Ένα αχλάδι την ημέρα θα αυξήσει επίσης σημαντικά το επίπεδο καλίου στο αίμα μας. Το κάλιο είναι σημαντικό ιχνοστοιχείο που συμβάλει στην καλή λειτουργία της καρδιάς και γενικότερα του καρδιαγγειακού συστήματος. Το κάλιο από τα αχλάδια βοηθά στη ρύθμιση των καρδιακών παλμών και μπορεί να βοηθήσει στην πήξη του αίματος.

4) Ένα αχλάδι την ημέρα προσφέρει επίσης αρκετή  βιταμίνη Κ στον οργανισμό, βιταμίνη πολύτιμη για την υγεία των οστών καθώς συμβάλει σημαντικά στην διατήρηση και ισορροπία του ασβεστίου στο σκελετικό μας σύστημα. Συνιστάται να καταναλώνουμε 90-120 μικρογραμμάρια αυτής της βιταμίνης καθημερινά. Ένα αχλάδι  μας προμηθεύει περίπου με το 4% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης Κ.

5) Ένα αχλάδι την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου. Η Αμερικανική Ένωση American Heart Association (AHA) προωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο την ιδέα κατανάλωσης ενός αχλαδιού την ημέρα, αναφέροντας ότι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ορισμένων τύπων καρκίνου χάρη στις ουσίες υδροξυκινναμωμικό οξύ (καφεϊκό οξύ) και  κερσετίνη (ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στη φλούδα των αχλαδιών) που περιέχουν.

6) 1 μέτριο  αχλάδι μας προσφέρει μόλις 60 θερμίδες και καθόλου λιπαρά!

αχλάδι και θρεπτικά συστατικά

αχλάδι και θρεπτικά συστατικά

Αχλαδόμηλο

Γνωρίζετε τι είναι το αχλαδόμηλο;

Το αχλαδόμηλο ή αλλιώς το κινέζικο ή Ιαπωνικό αχλάδι Nashi (στην Ελλάδα τα αποκαλούν «νάσια») είναι το φρούτο που προκύπτει από διασταύρωση ποικιλιών μήλου και αχλαδιού και δεν είναι ένα εντελώς άγνωστο προϊόν για τη χώρα μας. Παράγεται σε μικρές ποσότητες σε πειραματικό για την αγορά στάδιο σε λίγες δεκάδες στρέμματα κυρίως της Βορείου Ελλάδος (Νάουσα, Πέλλα και Κύπρος). Το ελληνικό αχλαδόμηλο κυκλοφορεί σε δύο ποικιλίες που παρουσιάζουν μπρούντζινο και σκουροπράσινο χρώμα, είναι τραγανό, σκληρό και μυρωδάτο, εξαιρετικά χυμώδες και φυσικά δεν στερείται θρεπτικών ουσιών :

αχλαδόμηλο

αχλαδόμηλο

Αχλαδόμηλο και θρεπτικές ουσίες

  • Είναι πλούσιο σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία (βιταμίνες B, C, E, K, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο).
  • Περιέχει φυτικές ίνες.
  • Περιέχει σημαντική ποσότητα πηκτίνης.
  • Μας προσφέρει ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες (λουτεΐνη, ζεαξανθίνη).
  • Παρουσιάζει μειωμένη περιεκτικότητα σε σάκχαρα και για τον λόγο αυτό θεωρείται ακόμα πιο κατάλληλο για κατανάλωση από διαβητικούς.
  • Ένα κανονικό αχλαδόμηλο περιέχει 46-50 θερμίδες.

Το αχλαδόμηλο δεν είναι ευρέως διαδεδομένο στην Ελλάδα γιατί  έχει πολύ μικρό αγοραστικό κοινό που το γνωρίζει και το προτιμά και στην αγορά το συναντά κανείς σε μαγαζιά delicatessen και μεγάλα σούπερ μάρκετ. Μπορεί να διατηρηθεί μακρόχρονα στο ψυγείο χωρίς να αλλοιωθεί η γεύση και η εμφάνισή του και είναι προτιμότερο να καταναλώνεται καλύτερα δροσερό!

  

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Πηγές:

1) Αντωνία Τριχοπούλου: «ΠΙΝΑΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ», 3η έκδοση, εργαστήριο υγιεινής και επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών (επιστημονικές εκδόσεις Παρισιανού, Αθήνα

2) Πτυχιακές εργασίες του Α.Τ.Ε.Ι.Θ

Leave a Reply

Scroll To Top